PÅ TOPP: Shell/7-Eleven.

Shell/7-Eleven på topp i NHO-undersøkelse

For første gang kaprer Shell/7-Eleven førsteplassen i forhandler-undersøkelsen fra NHO Kiosk, Bensin og Service

Publisert
– Dette gjør meg utrolig glad! Det vi ønsker oss aller mest er å ha rike og lykkelige kjøpmenn, og et forhold til våre franchisetakere som er basert på gjensidig tillit og respekt. At vi rykker opp fra en tredjeplass i fjor til en førsteplass i år, viser at vi gjør mye riktig, blant annet ved å satse videre på verdibasert arbeid og ledelse, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan, ifølge en pressemelding fra Reitangruppen.

I flere år på rad er det selveierkjeden Best som har kommet best ut i undersøkelsen, som tar temperaturen på forholdet mellom forhandlerne og kjede- og oljeselskapet deres. I år må imidlertid Best se seg slått på målstreken av to av Reitangruppens kjeder.

– Dette gjør meg kjempestolt. Vi driver franchisebasert, og det at vi skårer svært høyt på blant annet tillit, kompetanse og tilstedeværelse, styrker oss i troen på at denne driftsformen er fordelaktig for alle parter, sier regionsjef i Shell 7-Eleven, Øyvind Haakerud.

Reitan-eide YX rykker opp fra en tredjeplass i fjor. Best tar tredjeplassen, mens Esso, Statoil og Shell havner på henholdsvis fjerde-, femte og sjetteplass.


Poenglisten fra årets forhandlerundersøkelse:

Shell 7/Eleven 102,2 poeng

YX 100,3 poeng

Best 96,6 poeng

Esso 91,8 poeng

Statoil 86,3 poeng

Shell 77,9 poeng
Powered by Labrador CMS