TIL KONFERANSEN: Neil Stern (øverst til venstre), Trond Bentestuen, Chloe Markowicz, Lars Lyse Hansen, Sverre Flåskjær (nederst til venstre), Torben Schwabe, Dorte Wimmer og Rune Martinsen er foredragsholdere på Retail Innovation.

Skal guide deg gjennom retailfremtiden

Et knippe foredragsholdere fra inn- og utland står klare til å gi deg en guidet tur gjennom fremtidsbildet til detaljhandelen under Retail Innovation i Oslo.

Publisert
Det er danske Retail Institute Scandinavia som sammen med Retail Energy/Retail Consult og ANFO Annonsørforeningen arrangerer Retail Innovation på Hotel Bristol i Oslo 2. april.
Ifølge Sigurd Herrlin Sørensen i Retail Energy/Retail Consult og Jan Morten Drange i Annonsørforeningen står detaljhandelen overfor store utfordringer de kommende årene.

Savnet arena

– Vi savnet en arena for å løfte disse utfordringene opp i lyset. Og sammen håper vi å kunne skape en årlig arena for dette, sier de to til Kjedemagasinet.
Det som har virket frem til nå vil i fremtiden utfordres. Det handler om innsikt, det handler om butikk og konseptutvikling, forbrukerforståelse og om gode og relevante historier. Og ikke minst hvordan man skal oversette all denne innsikten til vellykkede strategier, skriver ANFO om konferansen på sine nettsider.

Internasjonale foredragsholdere

Blant foredragsholderne på konferansen finner vi Neil Stern fra McMillan Doolittle. Han blir betegnet som en stor internasjonal kapasitet og skal snakke om globale nøkkeltrender i retail og innovasjon med på fokus på forandringer i retailformater og retailopplevelser.
Rune Martinsen, kjent som filosofen bak Carlings-suksessen, kommer og forteller om hvordan basic butikkdrift skapet fantastiske resultater.
I tillegg står Trond Bentestuen, konserndirektør i DNB, Lars Lyse Hansen, adm.dir. i Bolia International A/S, Chloe Markowicz, Contagious Magazine, Dorte Wimmer, Retail Institute Scandinavia, Sverre B. Flåskjer, Partner i Herkules Capital og Torben Schwabe, senterdir. Lyngby Storcenter på lista over foredragsholdere.
– Og ikke minst skal vi dele ut en ny pris vi har kalt Retail Innovation. Den går til en aktør i retailbransjen som har brukt innovasjon aktivt for å lykkes, sier Herrlin Sørensen og Drange til Kjedemagasinet.
Powered by Labrador CMS