VIL FORANDRE DAGLIGVAREBRANSJEN: Mesterkokken Eivind Hellstrøm lover sammen med markedssjef i Kolonial.no, Mats André Kristiansen, å snu opp ned på norsk dagligvarebransje med sitt samarbeide.

Skal rydde opp i dagligvarebransjen

Mesterkokken Eyvind Hellstrøm inngår et langsiktig samarbeid med Norges største matbutikk på nett, Kolonial.no. – Dette er først og fremst fantastiske nyheter for kundene våre, sier gründer og markedssjef Mats André Kristiansen i Kolonial.no.

Publisert


I mange år har norsk dagligvarebransje forsøkt å få til samarbeid med mesterkokken Eyvind Hellstrøm. I dag inngår gründerbedriften og Norges største matbutikk på nett, Kolonial.no, et langsiktig samarbeid med Hellstrøm.

– Ikke bare er Hellstrøm selveste mesterkokken. Han har også gjennom sine TV-programmer de siste årene møtt hundrevis av familier som sliter med å få hverdagskabalen til å gå opp. Nå skal han hjelpe våre kunder med mestring på kjøkkenet. Med enkle hverdagsmiddager og triks på kjøkkenet, men også søndagsmiddagene, eller når familien kommer hjem til jul, fortsetter en tydelig stolt markedssjef.

Eyvind Hellstrøm er i første rekke kjent fra restauranten Bagatelle som han etablerte og drev i Oslo fra 1982 til 2009. Hellstrøm er senere blitt kjent for et mye større publikum gjennom TV-ruta. Han har gitt ut en lang serie med matbøker, og formidling av fornuftig kunnskap om mat har blitt hans varemerke.

- Kommer til å snu opp ned på norsk dagligvarebransje

– Dette samarbeidet kommer til å snu opp ned på norsk dagligvarebransje. Gründerne bak Kolonial.no har skarpe visjoner for mathandelen i Norge. De representerer noe helt nytt, og jeg har oppriktig tro på at disse vil lykkes i sin satsning. Jeg gleder meg til å inspirere tusenvis av familier hver eneste uke og bidra til at det lages bedre mat, med de riktige råvarene, sier den kjente kokken.

Hellstrøm skal bidra med oppskrifter, kunnskap, produkter og annet innhold til Kolonial.no sine kunder.

Har prisgaranti på de mest populære varene

Kolonial.no er Nordens raskest voksende selskap innenfor sin kategori. I oktober 2016 ble det verdsatt til over en milliard kroner. Nettmatbutikken tilbyr dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem til nesten hele Østlandet, eller til 30 hentepunkt i Oslo og Akershus.

Et samarbeid med REMA 1000 sikrer også at prisene holdes lave. Hver måned plukkes bestselgerne i alle kategorier ut, og prisene skal garantert matche REMA1000 sine priser.

Tilbyr eksklusiv ferskvaredisk og lokalmat

– Vi vet at kundene våre har travle hverdager, og at det ikke alltid er anledning til å lage skikkelige middager fra bunnen av. Eyvind skal hjelpe kundene våre med å ta de riktige snarveiene og jukse på den riktige måten. Etter et helt liv i travle restauranter har han nok med triks på lager, sier Kristiansen.

Kolonial.no har også en rekke partnere som tilbyr matvarer også i den eksklusive enden av skalaen. De har blant annet et partnerskap med den anerkjente kjøtt- og delikatesseleverandøren, Strøm-Larsen. De leverer også ferskvarer fra både Godt Brød og Fiskecentralen.

Kolonial.no er også opptatt av å kunne tilby lokalprodusert mat og drikke i de forskjellige områdene de er nå.

Vil påvirke folks hverdag gjennom Kolonial.no

– Jeg opplever at det er en voksende matentusiasme i Norge. Bevissthet rundt økologiske varer, hvor maten kommer fra, og det å lage kvalitetsmat som samler familien rundt bordet er stadig viktigere. Jeg har stor tro på at jeg gjennom samarbeidet med Kolonial.no kan ha en påvirkning på folks hverdag, hva de spiser, og hva de kan lære av råd og vink om matlaging hjemme på kjøkkenet, avslutter mesterkokken.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS