Skaper verdensledende digitale posisjoner for kjøpesentre

Boostcoms kunder når mer enn 30 prosent av fysiske kunder digitalt.

Publisert

Boostcom, en verdensledende ”proptech”-leverandør for kjøpesentre, har levert verdensledende digitale posisjoner for sine kunder. Et eksempel er det norske kjøpesenteret Down Town, eid av Citycon. Kjøpesenteret når 76% av innbyggertallet i Porsgrunn digitalt, og 32% av senterets definerte primærområde, skriver de i en pressemelding.

Medlemsprofilene inneholder rike dataprofiler, inkludert preferanser og adferds data fra for eksempel innløsning av tilbud via mobiltelefon.

Produktporteføljen til Boostcom, ”The Mall Performance Cloud” integrerer alle mulige digitale kilder mot et enhetlig datalag for å knytte det fysiske kjøpesentre med digitale kontaktpunkter. Dataene brukes for å gjøre relevant og målrettet markedsføring til forbrukerne i sine foretrukne digitale kanaler.

Utvalgt statistikk fra 100 kjøpesentre i kundeporteføljen til Boostcom:

- Typisk 30% digital rekkevidde etter tre år, målt som andel av antall fysiske besøkende på sentrene

- Én av fem åpninger av kundeklubbens mobilapplikasjon resulterer i en transaksjon

- Mer enn 20 prosent økning i omsetningen til butikker som deltar i bestemte kjøpesenterkampanjer

- Mer enn 10 prosent økning i antall besøkende som resultat av individuelle kjøpesenterkampanjer

- To prosent av totalomsetningen i kjøpesenter direkte fra innløsning av tilbud på mobil.

Utgjør en stor forskjell

Peter Tonstad er CEO i Boostcom Group.

Peter Tonstad, CEO i Boostcom Group, sier:
– Boostcom har hjulpet kjøpesentre med digitale løsninger siden 2004. Vårt nåværende omfattende produkt- og tjenestetilbud tilpasset kjøpesentre viser seg å utgjøre en stor forskjell for våre kunder. Etter min mening er en database med rike konsumentprofiler den eneste virkelige digitale posisjonen kjøpesentre kan utvikle opp mot den raskt voksende markedsandelen for e-handel. Hvis du kan nå mer enn 30 prosent av dine fysiske kunder via deres foretrukne digitale kanaler, vil du som kjøpesenter også være en svært viktig aktør og attraktiv partner innen e-handel. Vi forventer å dele betydelige resultater på dette området på vegne av våre kunder i månedene og årene som kommer.

Marianne Mazarino Håkonsen, VP Marketing i Citycon OYJ, uttaler:
– Vi tror sterkt på forholdet mellom våre fysiske kjøpesentre og digitale programmer for kundedialog. I Citycon ser vi den strategiske viktigheten av å bygge digitale forbrukerdatabaser, og vi er stolte av den digitale posisjonen og dermed de relaterte resultatene mange av våre kjøpesentre oppnår i dag. Vi forventer at dette utvikler seg raskt fremover - både når det gjelder dekningsgrad og faktisk verdiskaping for våre kunder.

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Boostcom:

Boostcom er et ledende proptech selskap som betjener den globale kjøpesentersektoren med mer enn 100 kjøpesenterkunder. Boostcom har kontorer i Europa (5 lokasjoner), Dubai og Hong Kong med 60 ansatte. Boostcom støttes av venture- og PE-fond for kontinuerlig å utvikle sin globale markedsposisjon og produktutvikling. Boostcom er det eneste selskapet som integrerer alle tilgjengelige digitale berøringspunkter i et kjøpesentermiljø i ett datalag: ”The Mall Performance Cloud”.

Citycon:

Citycon er en ledende eier, leder og utvikler av urbane, dagligvareforankrede kjøpesentre i Norden og Baltikum, som forvalter eiendeler på totalt 5 milliarder euro og med markedsverdi på 2 milliarder euro.

Down Town

Down Town er et regionalt kjøpesenter i Porsgrunn, med 36.000 kvm GLA, 76 butikker og en årlig omsetning på 87 MEUR.

Powered by Labrador CMS