To sølv til Centerteam

Reklamebyrået Centerteam vant to sølv under Sterk Reklame og er nominert i den internasjonale konkurransen Solal Marketing Awards i regi av International Council of Shopping Centers (ICSC).

Publisert
Sterk Reklame er en konkurranse med reklame- og designbyråer fra Midt-Norge og nordover, som skal inspirere til nytenkning og dristighet blant regionens kommunikasjonsaktører. Sterk Reklame ble nylig avviklet for 19. gang, og over 350 jobber ble vurdert.

Kundeundersøkelse ble reklamekampanje


Sektor Eiendomsutvikling har gjennom sitt deleide reklamebyrå Centerteam, all grunn til å glede seg over gode prestasjoner. Centerteam reklamebyrå leverer reklametjenester til alle Sektor-sentre og har med to kampanjer bemerket seg både nasjonalt og internasjonalt. Blant disse var Strandtorget kjøpesenter sin reklamekampanje, hvor de re-introduserte senteret etter ombygging og utvidelse. Bakgrunnen for kampanjen var tilbakemeldinger fra kunder om at de ikke lenger følte de kjente senteret like godt etter reåpningen.

- Dermed besluttet vi å utarbeide en kampanje der vi på mange måter re-introduserte senterets mange fordeler, sier Christoffer Kvarberg, administrerende direktør i Centerteam Reklamebyrå, som står bak kampanjen.

Juryen i Sterk Reklame påpeker i sin begrunnelse at det lønner seg å være ærlig.

-Dette har Strandtorget forstått. Forfriskende strategi med gode landinger som skaper en sjarmerende profil som er lett å like.

- En modig og annerledes kampanje


Den andre sølvvinnende kampanjen innebar at 40 kvinnelige ansatte ved Magasinet Drammen kastet overdelen og lot seg fotografere i kampen mot brystkreft. Det vekket oppmerksomhet langt utover senteret. I sin begrunnelse knyttet til denne kampanjen sier juryen;

- Med solid tekst som tydeliggjør kjernen i idéen på elegant vis, gir sølvvinneren puppebilder en ny rolle. En modig og annerledes kampanje som fortjener berømmelse for engasjement den skaper både internt og utad.

- Kampanjen hadde stor eksponering og bildene ble vist på en 2 x 3,6 meter stor plakat ut mot gågata i Drammen. Plakatene ble også trykket opp i mindre skala til annonser i lokalavisene, på Facebook og senterets hjemmeside, samt 20 rammer rundt på senteret. Rosa BH-er og undertøy på klessnorer ble dessuten hengt opp i fellesarealet. Budskapet på plakatene var at kjøpesenteret vil beholde alle puppene de har, noe de dessverre ikke kan regne med, siden hver 12. kvinne rammes av brystkreft i løpet av livet, sier Kvarberg.

London neste


I tillegg til Sterk Reklame-prisen er Centerteam også nominert til Solal Marketing Awards i regi av International Council of Shopping Centers (ICSC) for arbeidet som er gjort for Magasinet i Drammen og Strandtorget. Om byrået når helt til topps der, vil offentliggjøres i London den 14. mai.

- Det viktigste er at jobben skal føre til økt omsetning på kort eller lang sikt. Men det skader ikke at reklamen er god også, og jo bedre den er jo bedre tror vi effekten er. Reklamekonkurranser er en målestokk på det. For oss i bransjen er det også viktig indremedisin og en bekreftelse på at vi kan faget vårt, sier Kvarberg.

-Vi er svært fornøyde og stolte av den jobben Centerteam reklamebyrå har gjort i samarbeid med våre kjøpesenter, og vi har tro på at kombinasjonen av god og troverdig reklame er noe både ansatte og kunder legger merke til. Felles for begge disse kampanjene er at det kommersielle ikke har vært i fokus, men at vi bryr oss om kunder og butikkansatte på våre kjøpesenter, sier Marianne Mazarino Håkonsen, markedsdirektør i Sektor Eiendomsutvikling.
Powered by Labrador CMS