PASSER GODT: Administrerende direktør Roar Olafsen i Soundgarden sier de to selskapene passer godt sammen. Foto: Reitangruppen

Spaceworld og Soundgarden slår seg sammen

Spaceworld og Soundgarden har inngått avtale om sammenslåing av de to selskapene. Det nye selskapet vil få navnet Spaceworld Soundgarden.

Publisert

– Spaceworld og Soundgarden passer godt sammen. Sammenslåingen vil gi oss økt konkurransekraft der forbrukerens kundeopplevelse blir satt i høysetet. Vi har en ambisjon om å bli selve godtebutikken for personlig teknologi, lyd og spill, og vi ser fram til å sette i gang, sier administrerende direktør i Soundgarden, Roar Olafsen,som blir leder for det nye selskapet.

 

Målet for det nye selskapet er en bedre handleopplevelse for kundene ved at bestselgere fra begge kjeder går inn i sortimentet for alle butikker. Samtidig betyr sammenslåingen kostnadsbesparelser gjennom felles lokalisering, skriver selskapet i en pressemelding.

 

Spaceworld sine viktigste produkter er mobil, nettbrett og spill. Soundgarden tilbyr kvalitetsprodukter innen lyd og bilde. Nåværende daglig leder i Spaceworld, Pål K. Kristensen, vil bidra med sin erfaring og kompetanse i en overgangsfase.

 

– Med Soundgarden som største eier med 55 prosent, får det nye selskapet en eier som er lidenskapelig opptatt av disse kategoriene. Spaceworld har siden 2006 vært en finansiell investering for Reitangruppen, og vi ser sammenslåingen med Soundgarden som en god plattform for å utvikle vår investering videre, sier finansdirektør Kristin Genton i Reitangruppen.

 

Spaceworld ble etablert i 1984 og har 39 butikker. Soundgarden ble etablert i 1994 og har 19 butikker.

 

– Dette er en god industriell match, sier Odd Reitan, administrerende direktør i Reitangruppen.

 

 

Powered by Labrador CMS