Stormberg har Norges beste omdømme

For andre år på rad er det tur- og sportstøyprodusenten Stormberg som har best omdømme blant Norges 50 mest synlige virksomheter. Det viser årets store omdømmeanalyse fra Apeland og Reputation Institute.

Publisert
Stormberg kommer best ut i omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge 2013, med en omdømmescore på 81,4 av 100 mulige. Score over 80 kategoriseres som «fremragende omdømme».

- Stadig viktigere


Stormberg får sin beste score innen produkter og tjenester, og er den virksomheten som scorer høyest på arbeidsmiljø, samfunnsansvar og etikk av de 50 selskapene som er på listen. Daglig leder Steinar J. Olsen i Stormberg synes det er utrolig hyggelig å gå til topps for andre år på rad.

– Jeg opplever dette som en anerkjennelse av vår forretningsfilosofi. Vår visjon er å gjøre verden til et litt bedre sted, sier Olsen.

Visjonen uttrykkes blant annet i en policy om å ansette tidligere kriminelle, rusmisbrukere og psykisk syke, samarbeid med humanitære organisasjoner, og strenge etikk- og miljøkrav i forretningsdriften.

– Etikk og samfunnsansvar blir stadig viktigere for forbrukerne. Stormberg har et tydelig og sosialt engasjement som de er flinke til å kommunisere, og som forbrukerne setter pris på, sier analysesjef Bjørg Kari Paulsen i Apeland.

Ti år med omdømmeundersøkelser


RepTrak har blitt gjennomført i Norge i ti år. Tidligere vinnere er Tine, IKEA, Skandiabanken, Toyota og Vinmonopolet. IKEA har vunnet tre ganger. Svært forskjellige virksomheter har tronet øverst på listen, men felles for dem er at de er tydelige i sin kommunikasjon, og ofte gjør mer enn de må.

– Omdømmevinnerne er svært bevisste, både i sin kommunikasjon og i sin adferd. De gir tydelige løfter som de holder, eller overgår, sier administrerende direktør Ole Christian Apeland i Apeland.

Omdømmeanalysen RepTrak 2013 gjennomføres av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Cirka 5.800 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter, både på overordnet nivå og innen de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.
Powered by Labrador CMS