Svakere resultat for Zalando
Den tyske e-handelsgiganten Zalando fortsetter å vokse, men resultatet for andre kvartal er lavere på grunn av økte kostnader.
Foreløpige tall fra motebutikken på nett viser dårligere lønnsomhet for andre kvartal, skriver dagenshandel.se.
Ledelsen i Zalando forklarer dette med økte kostnader.
Men omsetningen fortsetter å vokse. Salget økte med mellom 33 og 35 prosent til et sted mellom 727 og 738 millioner euro. I 2014 var tilsvarende tall 546 millioner euro.
Driftsresultatet opplyses å være mellom 22 og 37 millioner euro, med en driftsmargin på mellom tre og fem prosent i andre kvartal. Tilsvarende tall for i fjor var på 35 millioner og 6,4 prosent.
– Zalandi fortsetter å levere en unik kombinasjon av vekst og lønnsomhet. Å øke omsetningen med nesten 35 prosent er en virkelig bragd av vårt team, kommeterer Zalandos Rubin Ritter, ifølge dagenshandel.se