Tendence nærmer seg

Tendence avholdes i Frankfurt 30. juni til 3. juli. Messen retter seg mot små og mellomstore retailere, og innkjøpere være trygge på å få idéer til sesongvarer.

Publisert

Arrangøren lover at det vil bli opplevelser for alle sansene: Se, høre, smake, føle og lukte.

På messen vil de besøkende ikke bare få se de siste vinter- og juletrendene for møbler, living og gaver, men også vår- og sommerkolleksjonene for 2019.

Produktområder som dekkes er blant annet hjem, møbler, pyntegjenstander, gaver, smykker, fashion accessories, bestikk, kjøkkenvarer, tekstiler og utemøbler.

Det blir særlige utstillinger på følgende felter:

- Outdoor Living

- Tendence.Impulse

- Paper & Friends

- Tendence Academy

Outdoor Living blir større enn i fjor, og her vil naturlig nok hagemøbler og planter dominere.

På Tendence.Impulse vil det være fokus på hvordan retailere kan arrangere aktiviteter og events på "point of sale".

I hall 9 finner man Concept Store Inspirations hvor man kan få idéer til hvordan man med enkle virkemidler kan gjøre butikken sin til en concept store. Årets tema er "Deep Blue" og "Mountain High".

Paper & Friends er rettet mot bokhandlere.

Unge håndverkere har også muligheten til å vise fram håndverk og smykker i hallene 9 og 11.

I tillegg skal det i år avholdes en helt ny kongress: Pioneers of Lifestyle. Den arrangeres av Digital Apartment med support fra Messe Frankfurt. Målgruppen er innovatører og oppstartsselskaper innen lifetyle. Men får høre om best-practice modeller, og man loves å få eksklusiv innsikt.

Group Show Director Philipp Ferger sier:

– Tendence er mer enn bare en messe. Presentasjonene av høy kvalitet gir små og mellomstore retailere "added value".

Powered by Labrador CMS