Ti år med spenstig konseptutvikling

Det er ti år siden Nikita-gründer Inger Ellen Nicolaisen skapte sin egen konkurrent da frisørkjeden HairShop Frisør så dagens lys i Norge. Det har hun ikke angret på.

Publisert
For det er med gode tall i ryggen at kjeden nylig kunne feire sitt 10-årsjubilum rundt om i det ganske land.

Bedriften ble nemlig kåret til gasellebedrift av Dagens Næringsliv fire år på rad, sist i fjor. Og det er ikke lite som skal til: Doblet omsetning over fire år, samlet omsetning på over en million kroner første år, driftsresultatet må samlet være positivt, og negativ vekst er ikke et tema. Innenfor denne solide rammen er det rom for personlig utvikling, og ikke minst nok av utfordringer.

- De fleste kunder ønsker råd om hvordan de kan stelle håret mellom frisørbesøkene for å bevare frisyren, og her er HairShop Frisør unik. Et bredere sortiment av ulike produkter som beskytter og frisker opp håret ditt, skal du lete lenge etter, sier konserndirektør Rita Kristin Broch.

Fra Raise-gruppens hovedkontor i Oslo følger hun en spenstig konseptutvikling, som også skal bringe fram det beste i medarbeiderne. I dag har kjeden 150 medarbeidere fordelt på 20 salonger over hele Norge, og med sin uformelle og lekne stil er dette salonger mange kunder kjenner seg vel i.

Kjeden HairShop Frisørble startet opp i 2003 av Inger Ellen Nicolaisen. Per mai 2013 har HairShop Frisør 20 salonger i Norge. HairShop Frisør er et selskap i Raise Gruppen AS. Raise Gruppen driver i dag Nordens største konsepter innen hår og skjønnhet med cirka 130 salonger, syv skoler og over 800 medarbeidere i Norge og Sverige.
Powered by Labrador CMS