Du er her

Tidenes beste år for Follestad

Follestad feirer 90-års jubileum med solide tall og stadig økende omsetning.
Av Kjedemagasinet
Publisert 26.08.2013 12:18

Follestad ble etablert i 1923, og har i dag syv butikker i Oslo-området. Kjeden henvender seg til motebevisste menn i alle aldre, og drives i dag av tredje og fjerdegenerasjon, Bengt og William Follestad.

Den tradisjonsrike klesbedriften hadde i fjor en totalomsetning på 106 millioner kroner, noe som er en økning fra 90,5 millioner kroner fra året før. Selskapet hadde et resultat EBITDA på 15,7 millioner kroner, noe som er en forbedring fra 10,5 millioner kroner året før.

- Vi er godt fornøyde med fjoråret, og lykkes godt med innkjøp samtidig som våre kolleksjoner traff motebildet riktig. Spesielt har utviklingen i vår butikk på Norwegian Outlet i Vestby vært positiv, med sterk vekst. Vår nye butikk på Strømmen Storsenter bidro også sterkt, med gode oppstartsmåneder på slutten av fjoråret. Foruten at vi i år feirer 90-års jubileum, har vi store forventninger til lanseringen av Kent & Curwen i Norge. Dette er en ny lansering som gjennomføres av Tommy Hilfiger internasjonalt, og hvor Follestad er en av samarbeidspartnerne på det norske markedet, sier William Follestad.

Nøkkelord