OMS har i forbindelse med prosjektet lansert en eksklusiv skomodell, kun tilgjengelig i 500 eksemplarer i Norge.

TOMS støtter organdonasjon

Norsk toppmodell gir 100.000 til Stiftelsen Organdonasjon gjennom TOMS-prosjektet ”Models giving back”.

Publisert
Det amerikanske skomerket TOMS er kjent for å gi ett par sko til trengende barn for hvert par de selger av sitt populære fottøy. Nå gir de tre norske toppmodeller muligheten til å donere 100.000 kroner hver til et selvvalgt veldedig formål.

TOMS har i forbindelse med prosjektet lansert en eksklusiv skomodell,kun tilgjengelig i 500 eksemplarer i Norge. 200 kroner av hvert solgtepar vil gå til Stiftelsen Organdonasjon sitt arbeid, totalt 100.000kroner.

– Dette er midler som vi vil bruke til å få budskapet omorgandonasjon ut til enda flere. Et budskap som gir håp til alle somventer og deres familier, sier Hege Lundin Kuhle, daglig leder iStiftelsen Organdonasjon i en pressemelding.

Kampanjen, den første av sitt slag iNorge, vil gi organdonasjon verdifull og viktig oppmerksomhet, ogfrontes av TOMS i samarbeid med ELLE, og utvalgte skoforhandlere overhele landet.

Erjona Ala er en av modellene som som har valgt Stiftelsen Organdonasjon som sin hjertesak. Den unge, men allerede svært profilerte modellen, har et spesielt engasjement for organdonasjon. Hun har vokst opp med en nyresyk mor, som har fått et helt nytt liv takket være nyretransplantasjon.

– Det er kjempeviktig å sette fokus på dette. Organdonasjon redder ikke bare livet til den som får organ, men gjør også noe med livene til alle rundt; Det blir på en måte en ny start for alle. For familie, slekt, kjente og kjære, sier Erjona Ala.

 


(pressemelding)

Powered by Labrador CMS