Skedsmo Senter

Vekst for Scalas sentre

I et tøft retailmarked oppnådde butikkene i kjøpesentrene til Scala Eiendom en omsetningsvekst på 2,7 prosent i fjor.

Publisert

Omsetningen fra kjøpesentrene til Scala Eiendom endte på 8,45 milliarder kroner i 2019, noe som er 2,7 prosent høyere enn i 2018. Totalt besøkte 26,5 millioner personer sentrene i 2019, noe som er en trafikkøkning på 9 prosent mot året før.

– Dette viser at handel har flere fasetter enn krise og konkurser. Godt drevne sentre, med eiere som tør å investere og dyktige ansatte som er «tett på» den daglige driften lykkes, sier adm. dir. i Scala Eiendom, Hans Jørgen Mørland.

Han trekker frem flere grunner til veksten i Scalas kjøpesentre:

- Sterke dagligvaredrevne sentre er vinnere i sine lokalmarkeder, og er mindre rammet av utfordringene i klesbransjen enn de aller største shoppingsentrene

- Fortsatt satsing på komplementerende tilbud som helse, trening og servering som styrker tilbudet til kundene

- Norsk eierskap som følger og forstår utviklingen i norsk handel tett og som investerer i å modernisere eiendommene og vinne den lokale konkurransen

– 2020 kommer til å handle om å gjøre mer av det samme. Skjønne hva kunden vil ha, jobbe hardt og tørre å investere i de rette mulighetene. Dette er Norges mest spennende eiendomssegment med masse endringer og utfordringer foran oss. De ser vi frem til å møte, sier Mørland.

Hans Jørgen Mørland er adm. dir. i Scala Eiendom.
Powered by Labrador CMS