Steen & Strøms strategi er å drive og utvikle ledende handelsplasser i vekstregioner, sier Country Manager Thor L. Bareksten og forklarer at man bevisst jobber med å posisjonere kjøpesentre som inspirerende møteplasser for gode shoppingopplevelser.

Vekst for Steen & Strøm

Omsetningen i Steen & Strøm Norge per 1. kvartal viser en økning på 4,4 prosent. Samlet omsetning for de 12 kjøpesentrene var 2.4 milliarder kroner, mot knappe 2.3 milliarder kroner fra samme periode i fjor.

Publisert
Salgstallene for årets tre første måneder viser en positiv utvikling. Omsetningstallene er basert på Steen & Strøm-gruppens 12 kjøpesentre i Norge, som strekker seg fra Tromsø i nord til Larvik i sør.

Nerstranda i Tromsø kan vise til en omsetningsøkning på hele 26 %, mye takket være etablering av Vinmonopolet. Både Vinterbro og Arkaden Torgterrassen i Stavanger har nylig gjennomgått omfattende rehabilitering og fått flere nye spennende konsepter på plass, og kan vise til omsetningsvekst på henholdsvis 14 % og 10 %. Økernsenteret trekker ned på grunn av avvikling og nedtrapping av senterdriften i påvente av et større ombyggingsprosjekt.

Alle bransjer viser en økning fra i fjor, men størst vekst finner vi innen kategorien servering på 12.7 %. Dette er et resultat av en strategi om både å øke andelen og heve kvaliteten på spisesteder.

Totalomsetningen endte på 856 millioner kroner i januar, 749 millioner kroner i februar og 784 millioner kroner i mars.

(tekstilforum.no)

Powered by Labrador CMS