Vellykket merkevaresamarbeid

G-Sport og Pepsi Max hadde stor suksess med sin felles kampanje i februar i år. Co-branding på høyt nivå førte til 30.000 nye medlemmer i G-Sport sin kundeklubb, og man oppnådde den høyeste prosenten av innløste koder i kampanjesammenheng noen sinne i Norge.

Publisert
G-Sport og Pepsi Max gjennomførte i perioden 27.januar til 28.februar en kampanje man ikke har sett maken til i Norge tidligere. Det førte til kritikk for manglende etikk hos merkevareeksperter, men lovord fra kundene. Tallene taler nemlig sin klare tale.

15 millioner flasker Pepsi Max ble utstyrt med en kode som gav 100 kroner i rabatt hos G-sport. Det var ingen begrensninger på hvor mange koder hver enkelt kunde kunne skaffe seg, det eneste kravet var at man måtte handle for tilsvarende beløp.

- En kunde hadde registrert 547 koder, og det var flere enn 20 kunder som hadde 150 koder hver. Maksimalt ble det registrert 55.000 koder på en dag, forteller Truls Røise i Oculos, kampanjens samarbeidspartner på dialogteknologi.

Mer enn 100.000 kunder, jevnt fordelt over hele landet, var involvert i kampanjeperioden.

- G-Sport omsatte for 65 millioner kroner på denne kampanjen isolert, og økte omsetningen med 18 prosent sammenlignet med fjoråret. 870.000 innløste koder gir sju prosent innløsning. Det er det høyeste i Norge noen sinne, forteller kjededirektør Kyrre U. Lømo i G-Sport.

- Det var første gangen vi gjennomført en slik kampanje, og vi lærte utrolig mye underveis, forteller Lømo, som ikke anser det som umulig at man vil gjøre noe lignende igjen.

Over 60.000 kunder registrerte seg under kampanjen, og halvparten av disse registrerte seg i G-sports kundeklubb.

- Klubben fikk 30.000 nye medlemmer. Vi har nå 165.000 digitale medlemmer og nesten 120.000 venner på Facebook, forteller Lømo.

Resultater G-Sport og Pepsi Max:

12,4 millioner flasker med koder distribuert 7 prosent konvertering i butikk 100.000 kunder involvert i kampanjen Aldersmessig overvekt mellom 20-50 år, med middels til høy utdanning Overvekt av kvinner Jevnt fordelt over hele landet G-Sport omsatte for 65 millioner kroner på kampanjen isolert

Powered by Labrador CMS