Voksende informasjonsmengde

Kjedene forsøker å møte trendene med mobile applikasjoner, sosiale nettverk og e-handel gjennom å samle mengder av konsumentdata, for at butikkene og reklamen skal bli mer kundetilpasset.

Publisert
Det viser den årlige rapporten "Global Powers of Consumer Products 2013" fra revisjons- og konsulentselskapet Deloitte.

I følge rapporten leder dette til voksende mengder informasjon som man kan ha vanskelig for å håndtere, både i forhold til markedsføring, men også i et integritetsperspektiv. Vinnerne innen detaljhandelen streber etter nye analysemodeller som kan gi bedre samspill mellom digital teknikk, butikkutforming og den voksende informasjonsflyten. Målet er å tiltrekke seg konsumentene uavhengig av kjøpsmønster, kjøpekraft og bosted. Egne, unike produkter og lavere priser også i den fysiske butikken, synes å bli et viktig element for fremgang i følge rapporten.
Powered by Labrador CMS