Rubin Ritter har grunn til å være fornøyd med kvartalsresultatet. (Foto: Zalando)

Zalando presenterer rekordtall

Zalando presenterer rekord i antall ordre og antall aktive kunder i andre kvartal.

Publisert

Dette er tallenes tale:

· Omsetning i andre kvartal økte med 20,9 %, til EUR 1.330,0 millioner, med en justert EBIT på EUR 94,0 million, 7,1% margin

· Et rekordhøyt antall aktive kunder (24,6 millioner) ga også rekord i antall ordre (29 millioner) i løpet av et kvartal

· Omsetningsvekst for året forventes å være i nedre del av et vekstmål på 20–25 %, justert EBIT i nedre del av et estimat på mellom EUR 220-270 millioner

Kapret markedsandeler

Zalando SE fortsatte å kapre markedsandeler og hadde en omsetningsvekst i andre kvartal på 20,9 prosent til EUR 1.330,0 millioner, i tråd med et vekstmål på 20-25%. Europas ledende netthandel for mote og livsstil oppnådde en justert EBIT på EUR 94,0 millioner, med en margin på 7,1% i perioden. I 2018 ser Zalando en lønnsom salgsvekst i den nedre delen av et estimat på 20-25%, og forventer justert EBIT til å være i nedre enden av et estimat på mellom EUR 220-270 millioner, kunngjør selskapet i en pressemelding.

Sterk utvikling i kunde-KPI

Andre kvartal bar preg av en sterk utvikling i kunde-KPI: Zalando fikk inn 29 millioner ordre, som er det høyest registrerte antallet i løpet av et kvartal. Antall aktive kunder økte med 15,9% til 24,6 millioner, og bestilte også oftere enn noen gang før med en frekvens på fire ganger i året.

– Den sterke veksten i kunde KPI viser at motoren vår fungerer ekstremt bra. Vi gleder oss over at vårt tydelige fokus på kundene gir resultater, til tross for et krevende mote-marked. Partner-programmet vårt har vist særlig sterk vekst, og står for omlag 10 prosent av vare-volumet i andre kvartal, sier Co-CEO i Zalando, Rubin Ritter om kvartalsresultatet.

Powered by Labrador CMS