I butikkene til 4Sound får kundene personlig service fra kunnskapsrike fagfolk, avgjørende i konkurransen mot netthandel.
I butikkene til 4Sound får kundene personlig service fra kunnskapsrike fagfolk, avgjørende i konkurransen mot netthandel.

Personlig service er nøkkelen for 4Sound

Personlig service gir musikkkjeden 4Sound grunnlag for å klare seg i konkurransen mot nett.

Publisert

I fjor høst gikk musikkjeden 4Sound konkurs. 4Sound oppstod gjennom en konsolidering av bransjen fra 2007 hvor Norgesinvestor skjøt inn betydelig med kapital. På det meste var det 41 butikker i Skandinavia.

Magne Iversen – eieren av konkurrenten Gitarhuset – gikk sammen med fire partnere og kjøpte konkursboet for å drive videre i Norge gjennom selskapet Gh4s Gitarhuset 4 Sound Holding AS, med kontor i Stathelle. Iversen er største eier med 50 prosent.

Butikkene i Sverige og Danmark ble borte ved konkursen. I dag består kjeden av sju 4Sound-butikker, tre Gitarhuset-butikker og fire franchise. Til Finansavisen opplyser driftssjef Magne Iversen at 4Sound og Gitarhuset vil bli fusjonert neste år, men fortsette som to merkenavn. Forventet omsetning er på 200 millioner kroner både i år og neste år.

– Leverandørene er våre viktigste samarbeidspartnere, og hadde de sagt at nå vil de la alt salg gå over nett, hadde det ikke vært mulig for oss å drive. Heldigvis ønsker de butikker hvor kundene kan komme og få god veiledning på kjøp av sine instrumenter, og ikke minst personlig service, sier Magne Iversen til Finansavisen.