Illustrasjonsfoto: Adyen

Kraftig resultatforbedring for Adyen

Betalingsselskapet Adyen økte i 1. halvår omsetningen med 67 prosent, sammenlignet med samme periode i fjor, til 156,4 millioner euro.

Publisert

Selskapet rapporterer en resultatforbedring på 75 prosent for årets seks første måneder: Bunnlinjen viser 48,2 millioner euro.

Stiller høye krav

– Nordiske forbrukere stiller høye krav til shoppingopplevelsen. De krever en jevn kundereise uansett hvor eller hvordan de handler, og for at bedrifter skal kunne møte disse behovene, kreves den rette betalingspartneren. Adyens plattform, som muliggjør rask global ekspansjon og effektiv kundereise sømløst gjennom alle kanaler, fyller et klart gap i det nordiske markedet, sier Tobias Lindh, leder av Adyen i Nord-Europa.

Store kunder

Adyen administrerer betalinger for Microsoft, Facebook, Uber, Samsung, Tinder, eBay, Twitter og LinkedIn. Siden 2012 har Adyen kjørt virksomheten i Norden fra sitt kontor i Stockholm, og har kunder som Spotify, Daniel Wellington, Elgiganten, Viaplay, Sneakersnstuff, Gant, Peak Performance, Tiger of Sweden, Rebtel, Oriflame, Jula, Storytel, Fenix ​​Outdoor, SAS, Happy Socks, Telia Company og Electrolux.

Om Adyen:

Adyen er betalingsselskapet bak mange av verdens ledende selskaper. Gjennom en moderne end-to-end-plattform tilbyr Adyen sømløse betalinger online, på nett, mobil og i butikk. Plattformen har en direkte forbindelse til Visa og MasterCard og lokale betalingsformer som Swish, Klarna og AliPay. Adyen har kontorer over hele verden. Blant kundene er Spotify, Uber, Daniel Wellington, Jula og Elgiganten.

Powered by Labrador CMS