Alibaba til Virke e-Handel
Jack Peters fra Alibaba Group har en hovedrolle på Virke e-Handels seminar 31. oktober, men rollelisten byr på flere andre spennende innslag.
– Jeg hadde gleden av å oppleve Jack Peters på et møte i Amsterdam i sommer, sier leder av Virke e-Handel, Gerhard Anthun.
– Det kanskje mest spennende var å høre hans betraktninger om hvorledes det er å arbeide i en av verdens mest ekspansive virksomheter, med arbeidsdager og uker som er konstant uforutsigbare. Jeg mener vi har mye å lære av Jacks erfaringer.
Men det er flere navn på plakaten:
Dag Inge Fjeld fra BTF Innsikt og Høyskolen Kristiania taler varmt om de 20 prosent av kundene som legger igjen 80 prosent av overskuddet i en bedrift.
Hvor godt tar vi vare på disse kundeentusiastene som er villige til å betale, som handler mer – og som kommer oftere igjen?
Også Morten Krogh-Moe fra Sannsyn har et kritisk blikk på mange nettbutikkers forretningsfilosofi: Mindre enn fem prosent av de tradisjonelle selskapene har plattformstrategi som en del av forretningsstrategien. Dette til tross for at digitale plattformer trolig om ti år vil stå for 30 prosent av verdiskapningen.
– Flere av foredragsholderne deltar i det sosiale fellesskapet umiddelbart etterpå, noe vi vet av erfaring både er populært og nyttig, sier Anthun.