Magnus fikk ja fra Merete på senteret, og forlovelsesringene er på, med et stort antall senterkunder og butikkansatte som tilskuere på Alti Futura.Alti Futura
Ikke et øye var tørt under "Det perfekte frieri" på Alti Futura
Alti Futura er en av tre nominerte til prisen Årets Markedsaktivitet på Kjøpesenterkonferansen. Kampanjen de er nominert for ble kalt "Det perfekte frieri".
Hvert år kjører Alti-kjeden kampanjen "Alti
kjærlighet", i februar hvor det er både morsdag og Valentines.
– Vi ønsket å gjøre noe nyskapende og kreativt. Idéen kom
mot slutten av koronarestriksjonene i fjor, og vi ønsket å løfte tilbake det
menneskelige aspektet og samhold, forteller assisterende senterleder Therese
Schei Olsen.
Futura ønsket å finne en person som ville fri til kjæresten
sin på senteret på Valentines. De gikk ut med en markedskampanje i sosiale
medier for å finne kandidater som ville melde seg på.
– Vi fikk meget god respons. Alt fra unge menn til voksne
damer og menn som ville fri til kjæresten på Valentines, sier senterleder
Helene Oxaas.
Etter en gjennomgang av kandidatene ble så Magnus valgt ut.
– Vi fulgte ham i sosiale medier på reisen, blant annet da han
så på og valgte ut ringer. Vi engasjerte butikkene på senteret, sier Schei
Olsen.
Butikkene gikk sammen om en gratulasjonspakke bestående av verdikuponger,
gavekort og blomster. Dermed fikk også butikkene markedsføring.
Senteret la ut teasere på Facebook og Instagram som
engasjerte kundene til å følge med på reisen til frieren. Senterets kunder ble
invitert til å komme til senteret den kvelden frieriet skulle skje. Lokale
dansere ble engasjert, utstyrt med røde t-skjorter og roser. Gjennom en under
cover-operasjon holdt de seg orientert om hvor paret lå i løypa. Da de to kom
ut av heisen på senteret, ble de møtt av musikk og dansing med masse folk rundt
som holdt roser og hjerter. Magnus gikk ned på kne og fridde til Merete. Heldigvis
sa hun ja!
– De ble en svært rørende seanse. Både butikkansatte og
kunder gråt. Atmosfæren var svært koselig, sier Oxaas.
Paret fikk så blomstene, gavene og en treretters middag.
Senteret og leietakeren ASECO var med på å sponse den kostbare gifteringen som
Magnus hadde valgt ut.
I etterkant fortsatte Futura markedsføringen og oppfordret
flere par til å hoppe i det.
– Effekt av markedsaktiviteten?
– Vi fikk en positiv effekt der og da. I februar i år ble
det igjen en snakkis. Husker dere han som fridde på Futura i fjor? Så koselig
det var! Det ble en rekke artikler i lokalavisa, og hovedsaken ble en av de
mest leste i 2022. Futura har fått mye positiv omtale, fastslår Therese Schei
Olsen.