Foto: Ingar Paul Taxt

Amfi Madla ble Årets kjøpesenter

Til høy jubel fra salen i Trondheim mottok Amfi Madla en av de mest prestisjetunge prisene i norsk retail: Årets kjøpesenter.

Publisert

Juryleder Jomar Asbøll, som til daglig er senterleder på Trondheim Torg, delte ut prisen sammen med Lisa Sætre, daglig leder i MK Illumination.

– Det var MadlaLove som gjorde at vi skilte oss ut. Så bra at flere enn oss tror på kjærligheten. Kjærlighet går aldri av moten, sa senterleder Anette Øfsti Worum da hun mottok prisen som henger høyest blant norske kjøpesentre.

– Nå sitter vi med masse stolthet. En stor kred til de 750 medarbeiderne ved senteret. Dette er ikke en kampanje, men dette er sjelen vår. Vi får også tilbakemeldinger på at det er ekstra god stemning på AMFI Madla. Vi har jobbet mot dette i mange år, og det er så gøy når både kunder og leietakere merker at vi anstrenger oss, la den glade senterlederen til.

Et fantastisk klapp på skulderen, mente Worum og takket også eieren Olav Thon Gruppen som gir dem både frihet og trygghet.

Tøff konkurranse

Prisen ble vunnet i konkurranse med over 400 kjøpesentre i landet. Aker Brygge og Sandvika Storsenter var de to andre nominerte i finalen.

Selve prisen som Amfi Madla mottok er "The Norwegian Star" fra MK illumination.

Juryens begrunnelse

Jomar Asbøll satt i juryen sammen med Bjørn H. Nygård (Prognosesenteret), arkitekt Nils Tvedt og Lars Holst-Roness, senterleder på Amfi Kanebogen i Harstad som vant i fjor. Asbøll leste opp juryens begrunnelse:

"Årets kjøpesenter står sterkt, og vokser, i en region med tøff konkurranse. Etter at senteret åpnet har det vært gjennom flere ombygninger og utvidelser. Men gjennom godt arbeid har gammelt og nytt smeltet godt sammen i en helhet. Senteret har meget god tilgjengelighet for biler, kollektivt, sykler og føtter. Senteret har gode parkeringsarealer. Det er oversiktlig og god atkomst fra parkering til handelsarealet.

Innvendig er det fine fellesarealer med spisesteder som delvis er integrert og åpner seg mot fellesarealene. Høydene i fellesareal og spisesteder er godt utnyttet med et luftig og spennende uttrykk. Butikkfronter, for det meste i glass, gir et ryddig inntrykk. Det er lett å orientere seg i senteret som har god skilting.

Toalettanlegg holder høy standard med innslag av lokal utsmykking.

Markedsføringen fokuserer tydelig rundt et egenutviklet budskap som ser ut til å nå både kunder, leietagere og ansatte ved senteret. Det er en god atmosfære, og butikkene har hjelpsomme medarbeidere som finner balansen mellom god service og det påtrengende.

Kundene gir senteret høyest score av alle i årets kåring. Det er gjort en omfattende jobb med å skape en god miks av bransjer og kjeder. Delvis ved å flytte om på eksisterende, men også med nye kjeder og flere lokale aktører.

Senteret driftes effektivt med gode og energieffektive klimaanlegg samt avfallshåndtering med høy gjenvinningsgrad."

Powered by Labrador CMS