Storebrands kunder får Apple Pay
Nå kan Storebrands bankkunder ta i bruk Apple Pay, på iPhone, Apple Watch, iPad og Mac for kjøp i butikker, apper og på nettsider.
– Vi er glade og stolte over å kunne tilby Apple Pay til våre kunder, sier Wenche Martinussen, konserndirektør personmarked i Storebrand.
Et komplett alternativ
Digitale betalingsløsninger er et komplett alternativ til kort og kontanter. Og med Apple Pay som siste tilskudd, er Storebrand optimalt dekket med digitale betalingstjenester i Norge, inklusive kontaktløs betaling med kreditt- og debetkort.
Sikkerhet og beskyttelse av personlig informasjon er kjernen i Apple Pay. Ved bruk av et bankkort med Apple Pay lagres ikke kortnummeret verken på dingsen som benyttes eller på Apples servere. I stedet blir et unikt kontonummer for enheten laget, kryptert og lagret sikkert i et såkalt ‘Secure element’. Hver transaksjon autentiseres med et unikt engangspassord.
Kundenes ønsker
– Kundene søker stadig etter smarte løsninger, og det er viktig for oss å være ledende i den digitale utviklingen. Våre kunder ønsker å bruke Apple Pay, og kunden er sjefen, sier Martinussen.
Apple Pay er enkelt å sette opp, og brukerne vil fortsatt motta alle bonuser og fordeler som tilbys gjennom kreditt- og debetkort.
Slipper skjemautfylling
Med iPhone og Apple Watch, kan kunder betale med Apple Pay i butikker, restauranter, taxier og mange andre steder. Når Apple Pay benyttes i apper eller i nettleseren Safari, slipper kunden å manuelt fylle ut lange skjemaer, eller gang på gang å skrive inn adresse- og fakturaopplysninger. Hvert kjøp gjennom Apple Pay autentiseres med bare et blikk eller en berøring gjennom Face ID eller Touch ID, eller en enhets passord.