Maiken Kallesen er første ansatte på Apport Systems nye kontor i Norge og skal lede satsingen på det norske markedet.
Maiken Kallesen er første ansatte på Apport Systems nye kontor i Norge og skal lede satsingen på det norske markedet.

Skal bidra til at Apport Systems vokser i Norge

Maiken Kallesen har begynt i stilling som Business Development & Sales Manager i danskeide Apport Systems på Stabekk som har som ambisjon å vokse i Norge.

Publisert Sist oppdatert

– Etter 8,5 år i Swisslog så følte jeg det var på tide med noen nye utfordringer samt utvide horisonten med nytt selskap, nye mennesker og nye impulser. Jeg fikk en mulighet fra Apport til å bli med å bygge opp organisasjon og deres satsning i det norske markedet, sier Kallesen til Retailmagasinet.

Det norske markedet har blitt bygd opp av den danske organisasjon over flere år, der de har skapt et fotfeste og en basis på rundt 30 installasjoner.

– Vi ser at potensiale for å ta en større markedsandel er tilstede, så derfor er jeg første ansatt i Norge og skal hovedsakelig jobbe med forretningsutvikling og salg. Vi er nå på utkikk etter flere ressurser som kan bistå lokalt med å støtte både eksisterende og nye kunder, legger hun til.

Kallesen forteller at ideologien til Apport er å sette mennesket i fokus fremfor systemer, se på prosessoptimalisering fremfor teknologi samt hjelpe kundene med å oppnå den beste avkastningen på deres investering.

– Med dette i bakhodet er vårt hovedfokus rettet mot kunder innenfor segmenter som detaljhandel, grossist og netthandel, i tillegg støtter vårt system produksjonsbedrifter. Har man et eget lager og ønsker bedre kontroll på vareflyten samt se på muligheten for å redusere kostnadene forbundet med drift, så er vi den rette logistikkpartner, sier Kallesen.

Apport er en logistikkpartner med lang erfaring innen lager- og logistikkbransjen, der kompetansen skal være med på å skape tillit hos kundene gjennom god dialog.

– En god kunderelasjon er særdeles viktig for oss med tanke på å oppnå et sømløst samarbeid, godt arbeidsmiljø og gode referansekunder, men også for å skape tillit ute i markedet, avslutter Maiken Kallesen.