
Media Bergen kjøper retailbyrået Foll
Retailbyrået Foll blir en del av felleskapet i Media Bergen. – Dette gjør oss nærmest komplette og betydelig sterkere, sier konserndirektør Magnar Øyhovden.
Media Bergen mente alvor da man i mai i år samlet allerede sterke fagmiljøer i Oslo, Bergen og Stavanger under én felles paraply; Apriil. Nå utvides familien med en ny søster, når retailbyrået Foll blir en del av satsningen.
- Foll har fagfolk med meget høy kompetanse og de står bak mange suksessfulle konsepter innen norsk og nordisk varehandel. Denne kompetansen vil supplere det vi allerede har, sier Øyhovden.
– Dette vil bidra til at vi får utviklet byrået videre. Samtidig ser vi nytten av å få et samspill med en bredere fagkompetanse. Det får vi gjennom det faglige fellesskapet i Apriil og Media Bergen sier daglig leder Eilif Langvad Kiland i Foll.
Media Bergen blir majoritetseier i det nye selskapet, mens nøkkelpersoner i Foll fortsatt vil være med på eiersiden.
Apriil består i dag av følgende fagmiljøer: PR, Reklame, Digital Markedsføring, Story, Design og Event. De fleste medarbeiderne holder i dag til i Bergen og Stavanger, men det er Oslo-miljøet som for tiden har størst vekst.