Venstre side av bordet, bakerst: Eilif Langvad Kiland (daglig leder), Ståle A. Møystad Østhaug (managing partner) og Stuart Granlund-Jones (direktør for konseptutvikling). Høyre side av bordet, bakerst: Ove Grønnevik (eier av Media Bergen) og Magnar Øyhovden, konserndirektør Media Bergen
Venstre side av bordet, bakerst: Eilif Langvad Kiland (daglig leder), Ståle A. Møystad Østhaug (managing partner) og Stuart Granlund-Jones (direktør for konseptutvikling). Høyre side av bordet, bakerst: Ove Grønnevik (eier av Media Bergen) og Magnar Øyhovden, konserndirektør Media Bergen

Media Bergen kjøper retailbyrået Foll

Retailbyrået Foll blir en del av felleskapet i Media Bergen. – Dette gjør oss nærmest komplette og betydelig sterkere, sier konserndirektør Magnar Øyhovden.

Publisert

Om Apriil

  • Lansert 28. mai 2020
  • Bygger på selskapene Apriil PR AS, Apriil Reklame AS, Apriil Story AS, Apriil Reklame Stavanger AS, Apriil Event AS, Apriil PR Oslo AS og Apriil Congress AS
  • Hovedeier: Media Bergen
  • Ca 90 medarbeidere
  • Omsetning: 60-70 mill

Media Bergen mente alvor da man i mai i år samlet allerede sterke fagmiljøer i Oslo, Bergen og Stavanger under én felles paraply; Apriil. Nå utvides familien med en ny søster, når retailbyrået Foll blir en del av satsningen.

- Foll har fagfolk med meget høy kompetanse og de står bak mange suksessfulle konsepter innen norsk og nordisk varehandel. Denne kompetansen vil supplere det vi allerede har, sier Øyhovden.

– Dette vil bidra til at vi får utviklet byrået videre. Samtidig ser vi nytten av å få et samspill med en bredere fagkompetanse. Det får vi gjennom det faglige fellesskapet i Apriil og Media Bergen sier daglig leder Eilif Langvad Kiland i Foll.

Media Bergen blir majoritetseier i det nye selskapet, mens nøkkelpersoner i Foll fortsatt vil være med på eiersiden.

Apriil består i dag av følgende fagmiljøer: PR, Reklame, Digital Markedsføring, Story, Design og Event. De fleste medarbeiderne holder i dag til i Bergen og Stavanger, men det er Oslo-miljøet som for tiden har størst vekst.

Om Foll:

  • Stiftet år 2000
  • 29 medarbeidere
  • Omsetning: 54 mill (2019)
  • Fokus: Retail konsepter og merkevarekommunikasjon
  • Fag: Retail konseptutvikling, kjedeutvikling, merkevaredesign og reklame