Foto; Ingar Paul Taxt

Mester Grønn ble Årets kjede!

Ikke uventet ble Mester Grønn kåret til Årets kjede på Kjøpesenterkonferansen. Etter å ha vært nominert til priser flere ganger før

Publisert

Mester Grønn-sjefen delte æren med de ansatte.

– Vi har 1.400 ansatte og har kjørt over 16.000 e-læringskurs i år, sa Erling Ølstad da han mottok prisen.

Mester Grønn scorer høyt på de fleste kriterier, noe juryen har fått med seg.

Prisen deles hvert år ut av Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) Norge, og i år var – i tillegg til Mester Grønn – Specsavers og Boys og Europe finalister.

− Vinneren av Årets Butikkjede har gjennom mange år hatt jevn omsetningsvekst og vist evne til å tilpasse seg i et marked i stor endring. Mester Grønn har i stor grad evnet å markedsføre seg til en ”top-of-mind”- posisjon hos en stor andel av befolkningen – både via tradisjonelle og mer moderne markedsføringskanaler. I tillegg til egen markedsføring er kjeden en positiv bidragsyter til sentrenes kampanjer og aktiviteter. De skårer også høyt på tilfredshet hos kundene gjennom fokus på god service og kvalitet, sier Terje Gulbrandsen, leder av NCSCs styringsgruppe i Norge.


Årets nominerte er valgt ut blant en lang rekke butikkjeder i Norge, og det er kjøpesenter-bransjen selv som stemmer frem de ti beste før en jury nominerer tre og én vinner kåres. Til grunn for utvelgelsen ligger blant annet service, omsetningsutvikling, deltakelse på sentrenes aktiviteter, butikkenes utforming og grad av fornying, generell markedsføring, intern oppfølging av ansatte og kjedens helhetlige konsept.

Høythengende priser


NCSCs kjøpesenterkonferanse samler årlig de viktigste aktørene innen kjøpesenterbransjen og norsk detaljhandel for å fremme utviklingen av morgendagens møte- og handelssteder. På konferansen formidles kunnskap, inspirasjon og nye idèer til deltakerne. I tillegg til «Årets kjøpesenter» deles også prisene
I tillegg til «Årets Butikkjede» deles også prisene «Den Gylne Idé» og «Årets Kjøpesenter» ut.
− Det er viktig å feire gode prestasjoner og løfte frem de de som bidrar til at vi som bransje utvikler oss. Med disse prisene skapes det konkurranse om å gjøre de beste jobbene , samtidig som vi også kan inspirere både kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen til å strekke seg enda lenger for å engasjere kundene fremover, avslutter Terje Gulbrandsen, leder av NCSCs styringsgruppe i Norge

Årets jury: 

Kathrine K. Tilrem, Citycon (juryleder)

Torodd Nymoen, Scala Retail Property

Tuhus Roy Labahå, Securitas

Enza Mola Sundbye, Storebrand Asset Management AS

Simen Brekke Olsen, Olav Thon Gruppen

Elisabeth Lohk, Steen & Strøm

Powered by Labrador CMS