Illustrasjon: Eureca Engros

‘Gul uke’ motsats til ‘Black Friday’

Som en motsats til det amerikanske fenomenet ‘Black Friday’ introduserer Eureca Engros ‘gul uke’ for å sette fokus på små og spennende produsenter.

Publisert

NorgesGuppen serverer denne nyheten på egen hjemmeside: – Målet med den ‘gule uken’ er å flytte fokuset fra salg og rabatter over til leverandører med unike historier, lokale forankringer og bærekraftig produksjon. ‘Gul uke’ er et nyutviklet konsept som vil være spesielt viktig for at de små- og mellomstore aktørene ikke skal trampes ned av de største denne uken, sier Jens-Petter Seljebu, markedssjef i Eureca Engros.

‘Black Friday’ handler for de store kjedene om å komme med de mest oppsiktsvekkende tilbudene og få solgt mest mulig. Og fenomenet vokser, stadig flere butikker kaster seg på konseptet og utvider til ‘Black Week», ‘Black weekend’ og ‘Cyber Monday’.

Smalere utvalg og andre varetyper

Små- og mellomstore aktører har som regel et smalere utvalg og andre typer varer enn sine større konkurrenter. Dette ønsker Eureca Engros å sette fokus på og få frem i lyset.

I den ‘gule uken’ skal lokal forankring, lidenskap for kvalitetsmat og bærekraftig produksjon feires. I tillegg skal de unike produktene i Eureca Engros’ portefølje vises frem. Hver dag i løpet av uken vil ulike leverandører bli presentert –f ra en liten gård i Nordland, til en bygd mellom Sunnmørsalpene og til sentrum av Oslo positivt bidrag til miljøet

Positivt bidrag til miljøet

– Vi samarbeider med en rekke ulike leverandører som vi er stolte av, store som små og alle med ulike produkter og opphav. Bærekraftig produksjon, lokal og økologisk mat er i vinden. Det er et positivt bidrag til miljøet, og mange av disse selskapene bygger også på tradisjonsrike og spennende bakgrunner, sier Seljebu.

Om Eureca Engros

Eureca Engros ble etablert i 2017 og er et selvstendig datterselskap av ASKO. Engrosvirksomheten tilbyr et sortiment rettet mot små- og mellomstore kunder innen restaurant og catering.

Powered by Labrador CMS