Logistikksjef Cecilia Olsson og adm. dir. Ole Sauar ser fram til å få økt kapasitet til den helautomatiserte logistikkløsningen i tide til julehandelen..

Jollyroom utvider sin AutoStore til julehandelen

Jollyroom utvider sin helautomatiserte logistikkløsning og får en av de fem største AutoStore-løsningene i Norden.

I en pressemelding melder Jollyroom at de investerer ytterligere og utvider sin helautomatiserte logistikkløsning fra AutoStore, i tide til julehandelen. Løsningen ble implementert høsten 2018 med Element Logic som leverandør.

Dette er Jollyrooms første utvidelse av AutoStore, en utvidelse på 56.400 esker og 10 roboter, og gjøres for å sikre effektiviteten og kundebehovet for kommende salg.

Etter en implementering over all forventning i oktober 2018 – da Jollyroom investerte 80 MSEK – satser de nå på å øke kapasiteten ytterligere. Den forrige satsningen doblet bedriftens ordrekapasitet på ordre av smått og mellomstort gods. Til kommende julehandel ønkser Jollyroom å ta et naturlig neste skritt for å kunne møte kundenes krav om raske og sikre leveranser.

– Denne økningen vil forbedre bedriftens effektivitet, lønnsomhet og kapasitet, og vise at vi satser ordentlig på framtiden, sier Ole Sauar, adm. dir. og grunnlegger av Jollyroom.

Med den nye satsningen, vil Jollyrooms anlegg i Göteborg være det største i sin bransje, og et av de fem største anleggene med AutoStore i Norden, regnet i antall esker. Man regner totalt sett å lande på 146.400 esker og 106 roboter i slutten av oktober.

Girer opp til julehandelen

Ettersom julehandelen er Jollyrooms mest hektiske salgsperiode, kommer denne investeringen godt til hende. Cecilia Olsson, logistikksjef på Jollyroom, sier at de beregner å sende ut over 800 000 ordre i denne perioden, for å kunne møte kundenes behov.

– Å være en voksende bedrift innen e-handel, stiller store krav til at vi løpende investerer i logistikkløsningen vår og sikkerstiller at vi fortsatt kan møte kundenes krav om raskere leveranser, til tross for stadig økende volumer. Julehandelen er vår absolutt mest hektiske salgsperiode, og vi forventer oss en betydelig økning også i år, sier Cecilia Olsson.

Bak Jollyrooms AutoStore står leverandøren Element Logic, som siden begynnelsen av 2004 har jobbet med bedrifter som Boozt, XXL, Bergans og Intersport. Ole Sauar er fornøyd med samarbeidet. Thomas Karlsson, adm. dir. i Element Logic, er enig og ser frem til nybyggingen:

– Det er alltid spennende å jobbe med fremgangsrike og raskt voksende kunder, ettersom det stiller store krav til raske leveranser og fleksible løsninger. Dette syns vi at Element Logic, i samarbeid med Jollyroom, har lykkes veldig godt med, så vi ser frem til et nytt samarbeid nå, kommenterer han.

Installasjonen settes i gang i slutten av august og skal etter planen være ferdig i midten av oktober. Dette innebærer at det automatiserte lageret også vil stå klart til Black Week, som inntreffer i november og er en annen salgstopp for e-handelsselskapet.

Powered by Labrador CMS