Post i Butikk er et populært tilbud for postkunder over hele landet. (Foto: Birger Morken)

77 nye avtaler om Post i Butikk

Det er nå rundt 1320 Post i Butikk i Norge og i høst har det vært en åpen konkurranse på 77 av avtalene. Det fører til at 11 Post i Butikk får ny driver innen utgangen av 2019.

Publisert

– Lang åpningstid og god tilgjengelighet der folk ferdes gjør at Post i Butikk har blitt stadig mer populært siden innføringen for 17 år siden. Spesielt med tanke på økende netthandel, er Posten opptatt av å sikre et godt tilbud over hele landet, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.

Ved valg av butikker som skal få Post i Butikk, legges det vekt på blant annet geografisk plassering, parkeringsmuligheter, økonomi og hvor egnet lokalet er. Alle drivere av Post i Butikk har minst en postansvarlig, som får opplæring i de tjenestene som skal utføres. Også andre ansatte i butikken får opplæring.

Posttilbudet blir hovedsakelig å finne i de store dagligvarekjedene. Avtalene inngås for fire år med mulighet for forlengelse i inntil totalt sju år.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS