Ecommerce Manager Eirik Løver skal utvikle Power på B2B-siden.
Power
Skal løfte B2B ecommerce hos Power – "Vil angripe flaskehalser"
Eirik Løver er tilbake til det han liker best: B2B netthandel med IT-utstyr. Han skal gjenskape på B2B det Power tidligere har gjort på B2C.
Eirik Løver begynte som Ecommerce Manager i Power Bedrift 1. juni.
Netthandel og IT-utstyr er den klareste røde tråden i hans karriere. Løver ser klare paralleller med rollen i Power og sin fortid med seks år i Komplett Bedrift.
– Nå er jeg tilbake til det gode, gamle med IT-utstyr og B2B, og der jeg hører hjemme, sier Løver til Retailmagasinet.
Han kom senest fra Jernia, og der var det B2C. Før Jernia han en tur innom startup‘en GamEra et års tid.
Skal løfte B2B
– Hva er status for ecommerce hos Power?
– På ecommerce B2B er Power litt i startgropa. Det er noen hygienefaktorer som må på plass. Men vi er i gang og snart klare til å trykke på gassen.
Han forteller at de først må få på plass de tjenestene og funksjonalitetene som kundene forventer og som konkurrentene har.
– Der er vi straks, og så skal vi kjøre på, eksempelvis med checkout-løsninger, opplyser han.
Power er på en vekstreise, og Løver skal gjenskape det på B2B det Power til nå har gjort på B2C.
– Hvordan er grensesnittet mellom B2C og B2B i Power?
– Det er et tett samarbeid. Jeg er ansatt i ecom-avdelingen, som er både B2C og B2B. Jeg har nå ansvaret for B2B, og det trykkes på og optimaliseres der også, svarer Løver.
– Power har investert nokså tungt i IT de siste årene?
– Ja, vi optimaliserer og rigger for fremtiden. Nett er inngangsdøra for mange butikker. Kundene sjekker jo der først, så i omnichannel-løsningen som vi har, kan kunden få det akkurat som de vil, når de vil og hvor de vil.
– Det gjelder få kanalene til å fungere sømløst sammen. Gjør de det hos Power?
– Ja, det gjør de. Power er langt framme der, det er det ikke tvil om. Jeg lærte mye i Jernia om hvor godt en omnikanal kan fungere. Inntrykket mitt er at slik er det Power også. kundene er vant til hvordan det skal være, svarer Løver.
Han bekrefter at Power har som målsetting å komme opp på unified commerce-nivå.
– Ja, alt skal være sømløst på alle bauger og kanter. Alt skal spille sammen. "What you see is what you get."
Angriper flaskehalser
Eirik Løver kunngjør at han i Power Bedrift skal angripe flaskehalser for bedrifter og vise muligheter og løsninger.
– Det verste jeg ser, er å se noen som bare jobber rett på en laptop. Det fins så mange muligheter for å jobbe mer effektivt, mer ergonomisk og bedre, for eksempel med en mobil PC-skjerm, perfekt for det sommerkontoret på hytta eller reise, avslutter han.