Foto: Norrøna

Norrøna åpner ny B2B-nettbutikk

Norrøna lanserer ny nettbutikk for sine forhandlere i samarbeid med Geta. Med et økt fokus på effektivisering av innkjøpsprosessene på B2B-markedet, spår Geta vekst på bedriftsmarkedet fremover.

Publisert

På forbrukermarkedet har det lenge vært fokus på velfungerende digitale butikkløsninger, men på B2B-markedet har utviklingen gått tregere.

Geta har levert nettbutikkløsninger til mange av landets største butikkjeder. Geta som har levert B2B-nettbutikker til Blomsterringen, Felleskjøpet og Saferoad opplever nå også økt etterspørsel etter nettløsninger rettet mot bedriftsmarkedet. Nå har sportskjeden Norrøna altså også fått en ny og avansert nettløsning som skal effektivisere salget av varer fra kjeden og ut til forhandlerne og flere kan komme i tiden fremover.

André Brynildsen som er daglig leder i Geta tror markedet nå står overfor et skifte, der flere og flere bedrifter bytter ut egenutviklede systemer bygd på eget ERP-system med mer avanserte løsninger spesialtilpasset netthandel.

– Et ERP-system kan ikke løse alt. Det er viktig å ha en plattform for e-handel som kan løse e-handelsbehov. Vi forventer økt etterspørsel etter avanserte B2B-løsninger nå fremover etter hvert som bedriftene fokuserer mer og mer på å effektivisere innkjøpsprosessen.

Brukervennlig

Når Norrøna nå lanserer en ny B2B-løsning for alle sine forhandlere på verdensbasis, er det ikke slik at man har laget en nettløsning full av avanserte funksjoner som brukerne sjelden trenger. Fokuset har vært på å forenkle kundenes hverdag.

André Brynildsen

– Det sentrale i løsningen til Norrøna er at det skal være enkelt og raskt å handle, forteller Brynildsen.

Det kan være snakk om noe så enkelt som at brukerne skal slippe å bruke musen når de handler, men enkelt kan flytte seg rundt med tab-knappen eller utføre oppgaver med enter-knappen. Brynildsen trekker også frem komplekse og personaliserte kalkuleringer av pris for hver enkelt forhandler, der rabatter styres av mange parametere - og hver enkelt kunde gjerne har en begrensing på antall varer man får handle basert på tidligere estimater man har angitt i forkant av en sesong (preorder).

Norrøna benytter Episerver som plattform for både sin nettbutikk mot forbrukermarkedet og nå også mot sine forhandlere. I forbindelse med at Norrøna fikk ny B2B-nettbutikk, overtok Geta også ansvaret for Norrona.com.

Geta jobber med rådgivning og utvikling av e-handels- og webløsninger fra a til å. De dekker hele leveransebildet i ehandel fra analyse og konsept, strategi og design, til teknisk plattform, integrasjoner og utvikling av løsninger, PIM, samt synlighet gjennom SEO og innholdsproduksjon.

Geta tror på samspillet mellom fysisk butikk og nettbutikk for å hente det beste ut i begge kanaler og gjøre det enkelt for dine kunderne å handle.

Getas kundeportefølje inkluderer blant andre Norrøna, KTM, Husqvarna, Felleskjøpet, Sport1, Nille, NHO, Cubus og Dressmann.

Powered by Labrador CMS