Bademiljø med nytt butikkonsept
Bademiljø har som mål å inspirere kundene sine og komme med tips. Kjeden består av rørleggerbedrifter og butikker over hele landet.
Bademiljø hjelper kundene sine med alt fra tett sluk til bygging av drømmebadet. Det nye butikkonseptet har en tydelig visuell identitet og vil styrke Bademiljø sin posisjon i markedet. Kundene møtes nå med nyttig informasjon og moderne kommunikasjonsløsninger.
Som forhandler av baderomsartikler baserer de seg på å bruke butikkene sine som showrooms, og med en strategi om å komme med tips og inspirasjon ble infoskjermer og videovegg et naturlig valg. De er en gjennomtenkt del av markedsmiksen og passer svært godt med de andre markedstiltakene på TV, DM, nett og web TV. Skjermene og videoveggen er en naturlig og integrert del av inventaret og plasseringen er alt annet enn tilfeldig
Tid er verdifullt
Bademiljø har en todelt strategi. Den ene delen går ut på å opptre som faghandel, komme med råd og tips og minne kundene på hva de skal huske når de bygger bad. Den andre biten går ut på å inspirere kundene, det å vise dem hva de faktisk kan få til med badet sitt. På bakgrunn av dette har de valgt store infoskjermer i butikkene for å vise innholdet sitt i full HD. Disse er plassert bak kassen, i vinduene ut mot gaten og i butikkreolene, hvilket gir økt eksponering mot kundene. Innholdet varierer ut fra lokasjon og plassering av skjerm og derfor er en brukervennlig publiseringsløsning nøkkelen for en effektiv og nøyaktig administrering. DatabeatOMNI er et slikt verktøy og det gir Bademiljø rom for hyppige endringer, uten å bruke unødvendig mye tid.
Infoskjermene tiltrekker seg mye oppmerksomhet og fungerer ypperlig som inndragere. I tillegg har de en underholdningsverdi som gjør at oppfattet ventetid i travle perioder forkortes.