– Juryene er heldige som får så mange gode kandidater å velge mellom, selv om det også er utfordrende, sier Enza Mola Sundbye, styreleder i Norsk Kjøpesenterforening som arrangerer Kjøpesenterkonferansen.

Hvem tar titlene Årets Kjede og Årets Kjøpesenter 2023?

På Kjøpesenterkonferansen torsdag 14. mars 2024 får du svaret. Da samles nærmere 500 personer møtes på Nordens største bransjetreff innen handels-, serverings- og servicevirksomheter.

Norsk Kjøpesenterforening avholder Kjøpesenterkonferansen på Clarion Hotel i Sola 13.-14. mars 2024.

Galleriet vant Årets kjøpesenter 2022 på Kjøpesenterkonferansen.
Galleriet vant prisen Årets kjøpesenter 2022 på Kjøpesenterkonferansen tidligere i år.

I tillegg til Årets Kjøpesenter og Året Kjede kåres vinner av Bærekraftprisen, Årets Innovative Idé og Årets Markedsaktivitet.

I forbindelse med festaften på Kjøpesenterkonferansen vil kveldens konferansier John Brungot sammen med sponsorene dele ut høythengende priser til vinnerne av de fem kategoriene.

–Nå er påmeldingslenkene åpnet, så vi gleder oss til å motta 10-talls bidrag med kvalitet og kreativitet, forteller Tomas Oberg som er for prosjektleder for foreningen og konferansen.

Les mer om Kjøpesenterkonferansen 2024.

– I år var det ekstra tett for å bli finalist og endelig vinner i flere av kategoriene, tilføyer styreleder i Norsk Kjøpesenterforening, Enza Mola Sundbye.

Tomas Oberg er prosjektleder for Kjøpesenterkonferansen.

– Juryene er heldige som får så mange gode kandidater å velge mellom, selv om det også er utfordrende. Men, det er jo nettopp gode konkurrenter som gjør det ekstra gjevt å vinne, fortsetter Sundbye.

Påmeldingsfrist er 17. januar for Årets Kjøpesenter og Bærekraftprisen og 24. januar for de tre øvrige prisene.

–I år var det Jordbærpikene som ble Årets Kjede og Galleriet i Bergen som ble Årets Kjøpesenter. Holmlia Senter i Oslo ble vinneren av Bærekraftprisen, forteller Oberg som oppfordrer enda flere til å melde seg på konkurransen. –Det handler ikke om høye budsjetter og store enheter for å vinne prisene. Vi ser ofte at enkle grep og mindre enheter kan forsyne seg godt av både pallplasser og det øverste trinn. I de kreative prisene vektes for eksempel kreativiteten med 50 % og i Bærekraftprisen er det mulig også å vinne på et solid enkeltprosjekt som viser seg å være verdifullt for andre i bransjen å lære av. Prisene skal jo berømme alle de gode bidragene, men først og fremst inspirere til videre positiv utvikling av bransjen, tilføyer Tomas Oberg.

–Så vær med å inspirer og bli inspirert, avslutter Enza Mola Sundbye og ønsker samtidig alle deltagere lykke til.

Jordbærpikene ble kåret til Årets kjede 2022 på Kjøpesenterkonferansen.
Jordbærpikene ble kåret til Årets kjede 2022 på Kjøpesenterkonferansen i mars.
Powered by Labrador CMS