Nets og Bankify samarbeider – tilpasser seg Generasjon Z
Nets har inngått samarbeid med Bankify som beriker kundeopplevelsene for finansielle applikasjoner gjennom å imøtekomme behovene fra kunder som er født i den digitale tidsalderen. Noe som oppnås ved å se på kundespesifikke brukersituasjoner, basert på gamification, læring, personalisering og sosial samhandling.
Bankify, et finsk fintch-selskap, har inngått en samarbeidsavtale med Nets. Avtalen gir Bankify sine kunder en mulighet til å levere tjenester gjennom Nets’ plattform for Open Banking. I tillegg vil Nets’ kunder tilbys mikrotjenestene fra Bankify.
– Bankify er eksperter i å forstå behovene til og utvikle tjenester tilpasset digitale kunder. Sammen tilbyr vi et sterkere Open Banking produkt, som kan bidra til å forsterke digitaliseringen av finansielle foretak. Vi ser virkelig frem til et godt og spennende samarbeid med Bankify, sier Georg Olav Ramstad, ansvarlig for salg og forretningsutvikling av Open Banking tjenester i Nets.
Løsningen fra Nets gir tilgang til en standardisert plattform som gir muligheten til å nå alle PSD2 APIene gjennom én integrasjon, fremfor ulike integrasjoner mot hver enkelt bank. Dette gir tredjepartsaktører bedre muligheter til å fokusere på tjenester som skaper verdi for sluttkundene. Nets ønsker å forenkle kundenes operasjon gjennom å tilby en effektiv infrastruktur for åpne API’er.
Morgendagens byggeklosser
Bankify har så langt lansert åtte ulike mikrotjenester, som forbedrer kundeopplevelsen av eksisterende finansielle applikasjoner gjennom bruk av åpne API’er. Bankify ser hele tiden etter nye måter til å forbedre sine mikrotjenester gjennom å fokusere på behovene fra kunder som er født i den digitale tidsalderen.
– Gjennom Open Banking tilgangen som Nets tilbyr kan vi tilknytte våre tjenester gjennom én integrasjon, og tilby våre kunder tilgang til banker i hele Norden. Dette gjør at vårt tilbud av mikrotjenester blir mer relevant og gjør det mulig å få disse implementert på en enklere, raskere og mer kostnadseffektiv måte, sier Antti Tarakkamäki, som er en av grunnleggerne av Bankify.
I løpet av de siste to årene har Bankify utført omfattende globale brukerundersøkelser av millenniumsgenerasjonen og generasjon Z. Disse alderssegmentene krever mer personalisert og engasjerende funksjonalitet, noe som Bankify har spesialisert seg innen.