Med utsikt fra Dronning Eufemias gate 16, skal deltakerne få innsikt om de viktige suksesskriterier nye handelsområder som Barcode har lagt til grunn for å lykkes. Foredragsholderne: Caroline krefting (øverst t.v.), Magnus Tengberg, Linda Vist (nederst t.v.) og Thomas Foyen.
Foto: NCSC
NCSC inviterer til frokostseminar med tema: lokasjon – posisjon – ekspansjon
Med nordisk deltakelse inviterer NCSC i samarbeid med KPMG og Playroom til et innholdsrikt frokost-seminar hvor temaene sirkler inn etableringer av nye kommersielle møteplasser.
– Det har pågått en utvikling langs vannkanten i Oslo i en
årrekke og nye byer i Norge og Norden står for tur. Barcode har siden 2015
utviklet seg til en destinasjon for handel og opplevelser og omsetter i dag mer
enn et gjennomsnittlig norsk kjøpesenter. Likevel skiller dette nye
handelsområdet seg fra tradisjonelle kjøpesentre ved at mer enn 50 % av
omsetningen kommer fra uavhengige konsepter vs. kjedekonsepter. Dette synes vi
er spennende å dykke ned i, sier Marianne Mazarino Håkonsen som gjennom Remix
Consulting ivaretar NCSC i Norge.
Med utsikt fra Dronning Eufemias gate 16,
skal deltakerne få innsikt om de viktige suksesskriterier nye handelsområder
som Barcode har lagt til grunn for å lykkes. Denne dagen skal Carucel Eiendom gå
gjennom hvordan de har jobbet med utviklingen av området Barcode.
Vasakronen, som er et av Sverige største
eiendomsselskap presenterer visjonen for KAJ 16, et fremtidig prosjekt i
Gøteborg.
KPMG presenterer ny og spennende innsikt om
retailtrender på et globalt og nordisk nivå.
NHO Service og Handel skal dele av sin
innsikt om utvikling og trender fra de norske bransjene representert både ved
landsdekkende kjeder samt små og mellomstore butikker.
Barcode
Gjennom Plaace portalen skal deltakerne få real-time
innsikt om Barcode-områdets handel, demografi og transaksjonsvolum, som kan bekreftes eller avkreftes av uavhengige
kjedeaktører som er etablert sentralt i området,
som Holzweiler og Annis Pølsemaker. Videre vil Elkjøp dele kort av sin innsikt om forskjellen mellom etablering på et tradisjonelt kjøpesenter og denne helt nye kommersielle markedsplassen i en helt ny bydel,
og alt dette gjennom et format vi kaller «Retail konfetti».
– For i disse travle tider har sikkert mange av våre
deltakere mer de skal rekke gjennom dagen etter litt godt og næringsrikt
frokostpåfyll, sier Håkonsen.