KappAhl Kids nytt butikkonsept
– KappAhls barnesortiment er populært og står for en økende del av omsetningen vår. Med KappAhl Kids etablerer vi enda et konsept for å gjøre våre barneklær mer tilgjengelig.
Det sier Peter Andersson som er KappAhls finansdirektør og konstituert konsernsjef, i en pressemelding.
Frittstående konsept
KappAhl Kids er motekjedens andre frittstående konsept, Newbie Store var det første. Hele KappAhls populære barnesortiment skal tilbys i butikken og det vil også være full tilgang til resten av KappAhls varesortiment via Shop Online in Store og Click&Collect.
– Den fysiske butikken vil fortsette å være en viktig distribusjonskanal for KappAhl. Vi vil være der kundene våre er.
Fleksibel butikkportefølje
– Og med en fleksibel butikkportefølje kan vi, når vi finner et godt butikklokale, enkelt velge hvilket konsept som er mest attraktivt nettopp der i forhold til målgruppe og geografi. Alt fra hele KappAhls sortiment til for eksempel bare Barn. Et skalerbart og fleksibelt KappAhl, kan man si, forteller Peter Andersson.
(Pressemelding)
Om KappAhl Kids
Barnebutikken tilbyr hele KappAhls barnesortiment, inkludert Newbie, i størrelse 44 opptil 170. Plaggene er laget av KappAhls egne designere for å kunne brukes om og om igjen, helt til det er på tide å gi dem videre som noen andres favoritter. I dag er over 80 prosent av sortimentet bærekraftmerket, en andel som også vil fortsette å øke i tiden fremover, skriver selskapet i pressemeldingen.