Pamela Wade-Lehman: – Zalandos skjønnhetssortiment har i dag mer enn 10.000 produkter fra over 250 merker. (Foto: Zalando)

Zalandos Beauty til Norden

Zalando utvider sin skjønnhetsavdeling, Beauty, i fem nye markeder: Sverige, Danmark, Frankrike, Belgia og Italia, med virkning fra 5. mars for kan svenske og danske kunder.

Publisert

Det skjer etter en vellykket lansering i Tyskland, Østerrike og Polen i fjor. Skjønnhetsavdelingen lanseres også i Frankrike og Belgia i mars, samt Italia i midten av april.

Også nordiske merker

– Vi ønsker å være utgangspunktet innen mote og livsstil i Europa, og tilbyr et bredt utvalg skjønnhetsprodukter, blant annet nordiske merker som Sprekenhus og Lumene, samt internasjonale merker som Estée Lauder og Clinique. Med Beauty-avdelingen, ønsker vi å la kundene utvikle sin egen stil med det nyeste innen globale skjønnhetstrender, sier Kenneth Melchior, sjef for Nord-Europa i Zalando.

10.000 produkter

– Zalandos skjønnhetssortiment har i dag mer enn 10.000 produkter fra over 250 merker. Vi ser at tre av fem kunder også kjøper moteprodukter når de handler fra Beauty-avdelingen, sier Pamela Wade-Lehman, skjønnhetssjef i Zalando.

Zalando lanserte sin første skjønnhetsavdeling i Tyskland i mars 2018 og utvidet sortimentet til herreprodukter i oktober. Beauty-avdelingen ble deretter lansert i Polen og Østerrike mot slutten av året. I juli 2018 åpnet Zalando en egen ​Beauty Station​ i Mitte i Berlin. Konseptbutikk

Konseptbutikk

Konseptbutikken stilte ut over 75 merker, konkrete produktopplevelser, en egen kolleksjon av skjønnhetsartikler, samt en spennende testplattform for lanseringer, veiledninger og rådgivning fra skjønnhetseksperter.

Zalandos tyske kunder kan i dag kjøpe produkter fra blant annet ​Estée Lauder Companies-merket Bobbi Brown, Bumble & Bumble, Smashbox, Glamglow, Lab Series og Darphin, samt parfymer fra DKNY, Tommy Hilfiger, Aramis og Zegna.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS