Zalandos Beauty til Norden
Zalando utvider sin skjønnhetsavdeling, Beauty, i fem nye markeder: Sverige, Danmark, Frankrike, Belgia og Italia, med virkning fra 5. mars for kan svenske og danske kunder.
Det skjer etter en vellykket lansering i Tyskland, Østerrike og Polen i fjor. Skjønnhetsavdelingen lanseres også i Frankrike og Belgia i mars, samt Italia i midten av april.
Også nordiske merker
– Vi ønsker å være utgangspunktet innen mote og livsstil i Europa, og tilbyr et bredt utvalg skjønnhetsprodukter, blant annet nordiske merker som Sprekenhus og Lumene, samt internasjonale merker som Estée Lauder og Clinique. Med Beauty-avdelingen, ønsker vi å la kundene utvikle sin egen stil med det nyeste innen globale skjønnhetstrender, sier Kenneth Melchior, sjef for Nord-Europa i Zalando.
10.000 produkter
– Zalandos skjønnhetssortiment har i dag mer enn 10.000 produkter fra over 250 merker. Vi ser at tre av fem kunder også kjøper moteprodukter når de handler fra Beauty-avdelingen, sier Pamela Wade-Lehman, skjønnhetssjef i Zalando.
Zalando lanserte sin første skjønnhetsavdeling i Tyskland i mars 2018 og utvidet sortimentet til herreprodukter i oktober. Beauty-avdelingen ble deretter lansert i Polen og Østerrike mot slutten av året. I juli 2018 åpnet Zalando en egen Beauty Station i Mitte i Berlin. Konseptbutikk
Konseptbutikk
Konseptbutikken stilte ut over 75 merker, konkrete produktopplevelser, en egen kolleksjon av skjønnhetsartikler, samt en spennende testplattform for lanseringer, veiledninger og rådgivning fra skjønnhetseksperter.
Zalandos tyske kunder kan i dag kjøpe produkter fra blant annet Estée Lauder Companies-merket Bobbi Brown, Bumble & Bumble, Smashbox, Glamglow, Lab Series og Darphin, samt parfymer fra DKNY, Tommy Hilfiger, Aramis og Zegna.
(Pressemelding)