Retail director Anett Kolstad og butikksjef Jørgen Marchman-Jensen har et dilemma når Bergans lørdag åpner butikk i Bergen: Å friste kunder med gode åpningstilbud samtidig som de skal sikre at ikke for mange samler seg i butikken samtidig.
Retail director Anett Kolstad og butikksjef Jørgen Marchman-Jensen har et dilemma når Bergans lørdag åpner butikk i Bergen: Å friste kunder med gode åpningstilbud samtidig som de skal sikre at ikke for mange samler seg i butikken samtidig.

Bergans åpner butikk i Bergen

I morgen åpner Bergans butikk i Bergen, og tar naturlig nok smittevernhensyn samtidig som de ønsker flest mulig kunder til åpningen.

Publisert


Tross kornoastille bygater i Bergen sentrum vil Bergans åpne sin nye butikk i Strandgaten 18 på lørdag kl. 10.



– Det er veldig rart å annonsere en nyåpning med ekstra gode priser og samtidig planlegge for hvordan vi kan unngå at det samles mange mennesker inne i butikken samtidig. Vanligvis anser vi ikke det som et problem, sier retail director i Bergans, Anett Kolstad.

Hun forsikrer at Bergans tar smittevernrådene på alvor, og at de vil legge til rette for at det er trygt for både kunder og ansatte å være i butikken.

Bergans' butikker

Før åpningen av butikken i Bergen har Bergans:

- flaggskipbutikk i Oslo

- brand store i Tromsø

- brand store på Ski Storsenter

- fem outlets: tre i Norge, én i Sverige og én i Tyskland.

– Lokalet er ikke så stort, så vi må begrense antallet mennesker som inne samtidig. Blir det stor pågang organiserer vi en køordning utenfor slik man etter hvert er vant til fra apotek o.l. Det vil også bli mulig å booke butikken og personale eksklusivt til bestemte tider. En slags personal shopper-løsning, sier Kolstad.

På spørsmål om hvorfor Bergans satser på fysisk butikk i disse digitale tider er svaret klart:

– Skal Bergans bestå som en ledende aktør i det norske markedet for turutstyr er vi nødt til å gjøre gode investeringer i flere kanaler samtidig. Vi ser at kundene våre i stadig større grad vil handle med oss på tvers av de tradisjonelle salgs- og markedskanalene, og at butikkene våre i så måte dekker et viktig behov, forteller Kolstad.


Og hvorfor akkurat i Bergen?

– Bergen er Norges værhovedstad og nest største by, så det er en naturlig utvikling for oss. Her har vi i grunn bare ventet på den rette lokasjonen, avslutter Kolstad.