Illustrasjonsfoto: Bambora

Oppkjøpet av Bambora er fullført

Ingenico Group har kjøpt opp Bambora.

Publisert

I sommer ble det klart at betalingsselskapet Bambora er solgt til Ingenico Group for 1,5 milliarder euro.

Ingenico Group, et globalt ledende selskap innen sømløs betaling, ser på oppkjøpet som en viktig milepæl i sin videre vekststrategi, ifølge en pressemelding.

Oppkjøpet gjør Ingenico Group i stand til å akselerere utviklingen i Retail-divisjonen i Norden, samt muligheten til å distribuere den vellykkede modellen til Bambora i nye markeder.

– Fra å være et rent harware-selskap som har solgt bankterminaler, har Ingenico Group i løpet av det siste tiåret utviklet seg mot å bli en totalleverandør av betalingstjenester. Oppkjøpet av Bambora er en viktig milepæl i denne utviklingen, sier Philippe Lazare, styreformann og administrerende direktør i Ingenico Group

– Integrasjonen av Bambora setter oss i stand til å skalere opp vår aktivitet innen retail; noe som er nøkkelen for at vi skal kunne forbedre vår posisjon som en ubestridelig leder av sømløse betalingsløsninger og omnikanal, sier Lazare.

Les også: Bambora og Lindorff samarbeider

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Ingenico Group Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 - ING) er verdensledende innen sømløs betaling, og gir smarte, pålitelige og sikre løsninger for å styrke handel på tvers av alle kanaler, i butikk, online og mobil. Med verdens største betalingsaksessnettverk leveres sikre betalingsløsninger lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Selskapet sier om seg selv: ”Vi er den pålitelige verdensklasse-partner for finansinstitusjoner og forhandlere, fra småhandlere til flere av verdens mest kjente globale merkevarer. Våre løsninger gjør det mulig for selgere å forenkle betalingen og levere sitt merke løfte.”

Bambora hjelper bedrifter med å vokse. Med en serie enkle betalingsprodukter, er det enkelt å holde rede på daglige transaksjoner både online, i butikk eller i app. Bambora ble grunnlagt i 2015, og har eiendeler med betydelig erfaring i betalingsindustrien. Nå med en internasjonal tilstedeværelse, med over 700 ansatte, kunder på 70 markeder og 300 kommersielle partnere, behandler Bambora 55 milliarder euro per år. For ytterligere informasjon: www.bambora.com

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS