Inge Ingvaldsen fikk omsider tak i hønsenetting fra Biltema i Fauske.
Privat
Bomtur for kunden da ingen ansatte på skiftet hadde truckførerbevis – Biltema lover å se på rutinene
Biltema-kunden ble irritert da han ikke fikk varen, fordi ingen av de butikkansatte fikk den ned fra høyt oppe i reolene. Med egen retailerfaring synes kunden at det er svak butikkledelse.
Inge Ingvaldsen bor på gård i Saltdal, en snau times kjøring sør for Fauske. Han så på Biltemas nettsider at avdelingen på Fauske hadde fem ruller på lager av hønsenettingen han var på jakt etter.
Men da han kom fram, oppstod det prooblemer. Først med kommnuikasjonen med de to første av betjeningen han kom i tale med. Den ene snakket ikke norsk, kun et begrenset engelsk. Butikkansatt nr 2 ga ikke noe svar i det hele tatt. Butikkansatt nr 3 kunne derimot svare. Hønsenettingen var på lager, men så høyt oppe i reolene at truck måtte brukes. Og ingen av de ansatte den dagen hadde truckførerbevis. Ingvaldsen fikk beskjed om å komme tilbake neste dag.
– Det kokte bra på innsiden, men så vet jo jeg at de stakkars sommervikarene ikke kan lastes. Det er svak butikkledelse av dem som satte opp vaktlistene. Det var jo ikke slik at det manglet personell, sa Ingvaldsen.
Biltema svarer
Adm. dir. i Biltema Norge AS, Asif Din, kommenterer:
– Biltema Fauske er et av våre minste varehus i areal og noen av de tyngre varene er plassert på lageret fra personalet. Rutinen tilsier at varer som har lokasjon ’’kontakt betjening’’ skal være lett tilgjengelig på lageret, så her har det vært en svikt. Vi takker for at dere gjør oss oppmerksomme på dette slik at vi kan gjennomgå praksisen i det aktuelle varehuset.
Har selv retailerfaring
Inge Ingvaldsen har selv erfaring fra retail, både fra Sportshuset og Vinmonopolet. Derfor forstår han situasjonen fra den butikkansatte sin side. Han vet hvordan det er å være fersk og slite med å svare kunden.
– Jeg har vært sommervikar selv, jeg vet jo hvordan det er å stå der, sier Ingvaldsen til Retailmagasinet.
Et år han jobbet på Vinmonopolet på Vinterbro vant butikken pris
som beste butikk i mystery shopper.
– Vi hadde best score på kundeservice, selv om akkurat jeg var ny og fersk. Kom det en kunde som ville ha hvitvin til en bedre
hummermiddag, så gjetta jeg ikke. Da sendte jeg kunden videre til noen som virkelig kunne det, avslutter Inge Ingvaldsen.