Vokste ut av lokalene – knallåpning for Biltemas nye konseptvarehus i Namsos
Biltema investerer sterkt i utbygging av nye konseptvarehus, og kjedens nyeste åpnet fredag på Spillum i Namsos – tre dager før planlagt.
Av Odd Henrik Vanebo
– Vi åpnet fredag ettermiddag; likevel hadde vi 700 betalende kunder – og enda en god del innom som kom for å se. Lørdag ble det enda bedre: over 1000 betalende, opplyser varehussjef Steve Andersen til Retailmagasinet. Han har med seg et team med totalt 26 medarbeidere, hvorav 10 er fulltidsansatte.
Kaféen ble spesielt populær:
– Lørdag solgte vi 200 hamburgere. Så dette skal bli bra, er varehussjefen brennsikker på.
Vokste ut av lokalene
Biltema Namsos holdt tidligere til i sentrum med lokaler som etter hvert ble altfor små. Spillum, øst for bykjernen ved Namsens utløp, er et regulert næringsområde for industri og storhandel. Her kommer det nye konseptvarehuset på 6.000 kvadratmeter med hele Biltemas sortiment som teller over 19 000 varelinjer skikkelig til sin rett, med hentelager, selvbetjente kasser, brede og oversiktlige handlegater, stor parkering, sykkelparkering – og ikke minst populære Biltema Cafe med svenske lave priser.
– Ja, etter mange år i lokaler vi for lengst hadde vokst ut av, har vi endelig fått et varehus som vil gi gode handleopplevelser for våre kunder, fremholder Steve Andersen.
– Stopper ikke her
Daglig leder i Biltema Norge, Dag Bergby har selv vært til stede i sluttspurten i byggingen:
– Vi stopper ikke her, og dersom myndighetene her til lands ønsker oss velkommen, vil vi etablere mange flere slike varehus rundt om i Norge de nærmeste årene og fortsette å skape nye arbeidsplasser og verdier.