– Vi er godt forberedt til Black Friday
Til tross for strenge koronatiltak, vil Black Friday gå av stabelen som vanlig. Oppkjøringen har derimot vært noe annerledes enn tidligere år, melder POWER.
POWER har blant annet DriveThru på flere varehus, slik at kundene kan få varene sine levert direkte i bilen og slipper å gå inn i varehusene.
– Det har vært en litt annerledes planlegging til Black Friday enn vi er vant til, ja, forteller administrerende direktør i POWER Norge, Anders Nilsen.
Mye skal på plass når en av Norges største kjeder skal arrangere årets største salgs-happening midt i en pandemi, men POWER mener de er godt forberedt.
– Black Friday er viktig for oss, men sikkerheten til kundene og våre ansatte kommer alltid i første rekke. Vi har derfor jobbet mye med hvordan vi skal gjennomføre årets Black Friday på en måte som gjør at alle kan føle seg trygge og ivaretatt når de handler hos oss, sier Nilsen.
Tjuvstart og DriveThru
Noen av tiltakene POWER har iverksatt er å ha korona-vakter på samtlige varehus. Vaktene skal dele ut antibac, minne om munnbind og avstandsregler og passe på hvor mange personer som er inne i varehusene av gangen. Kjeden har også DriveThru på flere varehus, slik at kundene kan få varene sine levert direkte i bilen og slipper å gå inn i varehusene.
– Dette er en veldig bra løsning, som vi har testet ut over lengre tid, forteller POWER-sjefen.
POWER forventer også en økt bruk av Click&Collect.
– Dette er en trend vi har sett over flere år, fordi mange synes det er enkelt og effektivt at butikkpersonalet finner frem varene før man kommer i butikken. I år tror vi også mange vil bruke denne løsningen i julehandelen for å minimere tiden man bruker ute blant folk.
I tillegg har POWER valgt å spre sine Black Friday-tilbud utover hele uken.
– Vi starter vårt Black Friday-salg allerede lørdag, og håper dette kan bidra til mindre køer og trengsel generelt sett.