Specsavers endrer planene for Black Friday
Specsavers er blant de internasjonale kjedene som justerer markedsplanene for Black Friday. – Vi tilpasser oss situasjonen og tar hensyn til at det ikke er ønskelig med for stor trafikk til butikkene, sier country director Henning Eriksen.
Økningen av koronasmitte og de påfølgende innstramningene fra myndighetene, har ført til at optikerkjeden Specsavers har endret sine opprinnelige planer for Black Friday.
– Under normale omstendigheter ville vi kjørt en stor nasjonal markedskampanje. Nå toner vi dette ned og bestreber en god balanse mellom Covid-19 situasjonen og hvor stort trykk vi legger på markedskommunikasjonen, forteller Henning Eriksen.
For Specsavers innebærer dette mindre TV-reklame, men heller digital kommunikasjon som er tilpasset den lokale kapasiteten i butikkene, samt tilbud som gjøres tilgjengelig for salg på nett.
Eriksen er administrerende direktør i den globale optikerkjeden, som er Norges ledende aktør med sine 83 butikker i Norge.
– Vi ønsker å sikre at alle får en god og trygg kundeopplevelse og tar vårt samfunnsansvar på alvor ved å bidra til å redusere risikoen for smitte, sier Eriksen.