Blomsterlandet valgte Lindbak Retail
Blomsterlandet har inngått samarbeid med Lindbak Retail Systems i Sverige.
50 butikker fra Malmö i sør til Luleå i nord skal få en brukervennlig løsning med fokus på effektivitet og god kundeopplevelse, heter det i en pressemelding fra Lindbak.
– Lindbaks system var teknisk sett det beste alternativet. De har en sunn og langsiktig tankegang som vi forventer skal bidra til å utvikle vår virksomhet i framtida, sier Tirdad Hossainzadeh, prosjektansvarlig hos Blomsterlandet.
Lindbak Retail Systems er et familieeid norsk selskap i Lindbak-gruppen med en omsetning på nærmere 700 millioner kroner. Lindbak Sverige har sitt hovedkontor i Göteborg og har en sterk posisjon på den svenske markedet. I løpet av de seneste årene har flere større detaljhandelskjeder valgt Lindbaks løsninger for å videreutvikle sine virksomheter.
– Vi har sterk vekst som bekrefter den verdi som vi tilfører våre kunder i form av innovative løsninger og langsiktighet, sier selskapets svenske sjef Christina Bergqvist.
– Vi nærmer oss 10 prosent av markedet for butikksystemer innen detaljhandelen i Sverige, og med vår sterke leveransedyktighet kan vi raskt tilpasse oss nye markedskrav, noe som som er svært viktig for våre kunder.
Lindbaks ferskeste kunde er den riksdekkende svenske detaljhandelskjeden Blomsterlandet.
– Vi er svært glade for samarbeidet, sier Christina Bergqvist. Vår løsning for Blomsterlandet setter kunden i sentrum og skaper en god kjøpsopplevelse i alle salgskanaler, uansett om det gjelder butikk eller e-handel. Det er en intuitiv og brukervennlig løsning som gir rett beslutningsinformasjon og trygghet for priser, kampanjer og analyser.
Lindbak skal levere løsning for kjedens hovedkontor, butikker og kassapunkter. Lojalitetsløsningen gir store muligheter for målstyrte medlemsutvalg, personlige tilbud og analyse. Medlemmer og medlemsbonus håndteres i flere kanaler, og administrasjonen av kundeservice forenkles betydelig. Lindbak utvikler kontinuerlig sin løsning i takt med endrede markedskrav. I løpet av 2016–17 skjer ytterligere strategiske satsinger på lojalitet og mobilitet.
– Vi hadde vårt case ute hos flere leverandører, men ble imponert av Lindbaks profesjonalitet og kompetanse, sier Tirdad Hossainzadeh. De signaliserte tydelig at de er måna om sina kunder, og vi fikk gode referanser fra flere av deres større retail-kjeder. De seneste årene har vi bygget opp en fantastisk kundeklubb hos Blomsterlandet. Vi ser nå fram til muligheten for å heve nivået ytterligere og tilby våre kunder en enda større merverdi.
Lindbaks Christina Bergqvist ser også store likheter i selskapenes forretningskultur:
– Både Lindbak og Blomsterlandet er privateide entreprenørselskaper med korte beslutningslinjer.
– Vi jobber med innovasjon i tett samarbeid med våra kunder, og vår nye samarbeidspartner stiller høye krav. Det liker vi og ser fram til et langsiktig samarbeid.