
Åpnet pop–up-butikk i Hunstadsenteret
Torsdag åpnet Byggmakker et litt uvanlig byggevarehus på Hunstadsenteret en mil utenfor Bodø, en pop–up-butikk på 70 kvadratmeter, som en forløper til et stort byggevarehus som er under oppføring.
Det er den første i sitt slag, og skal gjøre malingsprodukter mer tilgjengelig for folk på kjøpesentershopping, opplyser selskapet i en pressemelding.
Kjedens minste

Butikken blir den desidert minste i Byggmakker-kjeden og vil være en konseptbutikk for maling inntil det 3000 kvadratmeter store hovedanlegget på Hunstad står ferdig i 2020.
Ideen er at butikken skal gjøre oppussing mer tilgjengelig i nord. Salgs- og markedsdirektør Kari Moberg håper at den blir en populær nyskaping blant bodøværingene:
– Nordland er et viktig marked for oss. Vi merker stor byggeaktivitet og høy etterspørsel i hele regionen. Også i Svolvær, hvor vi utvidet i 2018, forteller hun.
Store planer i 2020
Men nå kjer det på Hunstad: Det 3.000 kvadratmeter store byggevarehuset som er under oppføring vil bli bygget i massivtre. Investeringskostnaden er på nærmere 60 millioner og anlegget skal dekke et kundepotensial på nærmere 20 000 mennesker. Anlegget forventes å stå ferdig i løpet av neste år.
– Ved å flytte inn på kjøpesenteret gjør vi oppussing av bolig enda mer tilgjengelig for folk. Hvis vi lykkes med dette, vil vi vurdere å gjøre dette flere steder, sier Moberg.
(Pressemelding)