– Fordelsprogrammet Trumf hjelper oss å innfri kundenes forventninger, sier Runar  Hollevik. (Foto: NorgesGruppen)
– Fordelsprogrammet Trumf hjelper oss å innfri kundenes forventninger, sier Runar Hollevik. (Foto: NorgesGruppen)

Historisk høy Trumf-opptjening

Konsernsjef i NorgesGruppen, Runar Hollevik, er fornøyd med at Trumf-medlemmene i 2017 passerte 1 milliard kroner i oppsparing for første gang.

Publisert

I løpet av 2017 sparte kundene til KIWI, MENY, Spar, Joker, Shell og Esso opp godt over én milliard kroner. Trumf-medlemmene kan ta ut sine penger når som helst, men januar er tradisjonelt den måneden i året da det tas ut aller mest oppstarte bonus-kroner, skriver NorgesGruppen i en pressemelding.

Nye Trumf-fordeler

Antall husholdninger med Trumf-medlemskap har nå passert to millioner, og dette er en økning på nesten 25 prosent siden 2015.

– Den sterke økningen de siste årene skyldes blant annet at kjedene våre har videreutviklet egne Trumf-fordeler til kundene sine, sier konsernsjef i NorgesGruppen, Runar Hollevik.

– Den aktøren som skal vinne kampen om kundene må levere på mange parametere deriblant pris, enkelhet, og raske og gode handleopplevelser. Fordelsprogrammet Trumf hjelper oss å innfri kundenes forventninger, fortsetter Hollevik.

Populært med reisebonus

Antall fordeler har også blitt utvidet det siste året med forsikringstilbud og bonusopptjening på nær sagt alt i alle bransjer på ViaTrumf eller med Trumf Visa. Det er særlig reise som har blitt populært på Viatrumf, hvor Expedia og Hotels.com er blant de største partnerne.

– Det skal være enkelt og attraktivt å ta ut bonusen. Trumf-medlemmer kan overføre bonusen til sin bankkonto, til SAS EuroBonus eller bruke pengene i enkelte av våre butikker og nettbutikker, sier Hollevik.

680 millioner kroner på kontoen

KIWI har hatt særlig god vekst i antall Trumf-medlemmer etter lanseringen av KIWI Pluss, som gir 15 prosent bonus på frukt og grønt. Forbrukerundersøkelser i 2017 viser at KIWI er den dagligvareaktøren som kundene oppfatter som billigst.

– KIWIs en million KIWI PLUSS-kunder har til sammen 680 millioner kroner stående. Vi ønsker at kundene våre skal få glede av pengene de har spart opp og oppfordrer derfor alle til å sjekke kontoen sin. Pengene kan jo komme godt med nå i januar, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS