Boozt ekskluderer kunder som misbruker returordning
Boozt kansellerer ordrer fra kunder med unormalt høy returandel.
Boozt.com har innført en ‘Fair Use’-klausul for å kunne ekskludere kunder som praktiserer ‘uetisk bruk’ av returtjenestene. Det melder den danske avisen BT.
Det gjelder et bitte lite mindretall av kundene – mindre enn 0,5 prosent – som opplever å få ‘takk for ordren’, men med en beklagelse om "at vi, med henvisning til vår ‘Fair Use’-policy, har besluttet å kansellere bestillingen".
Noen av disse kundene har reagert kraftig, både ved å kontakte selskapets kundeservice og ved å skrive på Trustpilot og til BT som altså har tatt opp saken.
Og hva er så ‘uetisk bruk’?
Salgs- og markedssjef Peter G. Jørgensen gir et eksempel: "Hvis du kjøper 300 ordrer og returnerer 298 av dem, har du ikke tenkt å se om kjolen passer."