Per Oldeide i Paperfly og Karl Fredrik Lund i BrandMaster går sammen for å styrke seg internasjonalt.
Per Oldeide i Paperfly og Karl Fredrik Lund i BrandMaster går sammen for å styrke seg internasjonalt.

Papirfly og BrandMaster fusjonerer

De to norske teknologiselskapene Papirfly og BrandMaster slår seg sammen med ambisjon om å bli en ledende global leverandør innen brand management.

Publisert

Papirfly og BrandMaster kunngjør i en pressemelding i dag en likestilt sammenslåing av selskapene. Sammen skal partene skape et konkurransedyktig selskap for løsninger innen brand management og Brand Activation Management™. Med over 500 globale selskaper som styrer merkevarene sine gjennom de to plattformene, og over 1.000.000 aktive brukere hver dag, vil denne fusjonen sette fart på innovasjon og nyskapning i hele den globale MarTech-bransjen.

Det fusjonerte selskapet kommer til å bestå av 170 fagpersoner med kontorer i 7 land. De to selskapene vil fortsette med sine respektive navn under et nyopprettet konsern Papirfly Group.

Basert på de to selskapenes produkter og kompetanse er det et åpenbart potensiale i å øke konkurransekraften som vil gagne både kunder, ansatte og det digitale markedsføringslandskapet. En ledende markedsposisjon innen BAM™ (Brand Activation Management) kombinert med et solid globalt leveranseapparat legger grunnlaget for videre vekst, og vil gi kundene en virkelig global og innovativ partner innen brand management.

– Både BrandMaster og Papirfly har vokst betydelig de siste årene, og med store globale merkenavn som BMW, Helly Hansen, Unilever og IBM på kundelisten vil denne sammenslåingen gi våre kunder en solid partner som kan vokse sammen med dem, og ta for seg de riktige teknologiske fremskrittene som må til for å lede an i bransjen. Videre har begge selskapene en sterk skandinavisk arv, noe som gjenspeiles i begge selskapskulturene, og sammen vil vi skape enda mer spennende utviklingsmuligheter for våre ansatte, sier Karl Fredrik Lund, administrerende direktør i BrandMaster, og ny Group CEO.

Integrasjonen av fusjonen vil finne sted de neste to årene, og vil fokusere på å skape synergier mellom de to selskapene.

– Denne sammenslåingen representerer et viktig skritt i selskapets utvikling. Vi redefinerer og former BAM™s fremtid, og vi føler sterkt at det å slå oss sammen med BrandMaster vil tillate oss å realisere våre strategiske mål, samtidig som vi fortsetter å gi en stor verdi for kundene våre, sier Per Oldeide, administrerende direktør i Papirfly.

– Å samle disse to unike dyktige teamene innen brand management har vært en drøm i mange år. Den kombinerte plattformen er uten sidestykke i den globale MarTech-verdenen, noe som tydelig fremgår av en imponerende global kundeportefølje. Gruppen vil generere ARR på godt over 200 millioner kroner per år og forvente fortsatt sterk organisk vekst og lønnsomhet, sier Erik Langaker, styreleder og en av hovedinvestorene i BrandMaster.

Mens begge hovedkontorene ligger i Norge, kommer for tiden de to selskapenes salg hovedsakelig fra internasjonale markeder, eksempelvis Storbritannia og USA.

Gründer og konsernsjef i Papirfly, Per Oldeide, vil gå over til rollen som styreleder for den nye gruppen, med Phil Owers som administrerende direktør i Papirfly og Karl Fredrik Lund, som konsernsjef for gruppen og Brandmaster.

Blant ledende aksjonærer i det nye selskapet finner vi kjente navn som Standout Capital i Sverige, Vestland-gruppen (Erik Langaker) og Oldeide Invest (Per Oldeide).

Powered by Labrador CMS