Bergans åpner sin første Brand Store
Butikken åpner dørene på Ski Storsenter i løpet av april.
– For at Bergans også i fremtiden skal være en ledende aktør i det norske markedet for friluftsutstyr er vi nødt til å investere i egne butikkonsepter, i tillegg til våre tradisjonelle samarbeidspartnere. Vi ser at kundene våre i stadig større grad vil handle med oss på tvers av de tradisjonelle salgs- og markedskanalene, og at en Brand Store på den måten vil dekke et behov i markedet, sier Leif Holst-Liæker, CEO i Bergans.
– Butikken skal skape gode kundeopplevelser og til enhver tid vise frem det beste fra Bergans til dame, herre, barn og ungdom. Her skal du oppleve Bergans like mye som du handler Bergans, og bli møtt med førsteklasses produktkunnskap. Vi tror det skaper forutsigbarhet og nærhet til kundene, og at dette vil gi verdi både til vår egen merkevare og til forhandlerne våre, sier Holst-Liæker.
Bergans' nye Brand Store blir ca. 160 kvadratmeter stor og får en sentral beliggenhet i senterets 2. etasje. Valget av Ski Storsenter som lokasjon begrunner Holst-Liæker slik:
– Med ca. 4,5 millioner besøkende hvert år er Ski Storsenter blant de 10 største sentrene i Norge. For oss er dette et flott sted å møte friluftsfolk og inspirere, muliggjøre og dele de beste naturopplevelsene.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her