«It feels like home», er mottoet til Brando.

Ny kjede tilbyr hverdagsluksus

Brando er en ny kjede som skal tilby hverdagsluksus. De åpnet sin første butikk i Kristiansund omtrent samtidig som koronaen brøt ut i mars, og i forrige uke nummer to på Sirkus Shopping i Trondheim.

Av Odd Henrik Vanebo

I utgangspunktet er Brando en trøndersk kjede som selger både dame- og herreklær, i tillegg til interiørartikler.

Åpning av butikk nummer to skjer samtidig med utbruddet av koronabølge nummer to. Kan det gå bra?

– Det er mindre enn en uke siden vi åpnet i Trondheim, men til vår glede har responsen og omsetningen vært over all forventning de første dagene. Ikke minst tatt i betrakting den tiden vi befinner oss i, sier Pål Erik Solli-Sæter, salgs- og markedsansvarlig i Brando til Retailmagasinet.

Salgs- og markedsansvarlig Pål Erik Solli-Sæter

Brando skal vinne med en original butikk som bokstavelig talt skal få kundene til å føle seg hjemme:

– Ja, konseptet er utviklet med baktanken om at ‘It feels like home’, som er vårt motto. Vi ønsker å skape en atmosfære og miljø hvor kunden får lov til å ta tiden tilbake, enten et er i den fysiske butikken eller den digitale.

Innsiktet mot ‘high end’?

– Nei, det vil jeg ikke si. Vi er midt imellom ‘low and high’. Slik vi ser det, er det et behov i markedet innen dette segmentet. Butikkene og varemiks er tilpasset butikkens nedslagsfelt, altså lokalsamfunnet.

– Et "value for money"-konsept der man skal finne gode kvaliteter til gode priser. Derfor er ‘hverdagsluksus’ et ord vi bruker både om produktene og følelsen i butikken, forklarer Solli-Sæter.

Sirkus Shopping er bare starten for Brando-kjeden.

Trøndersk kjede

Butikklokalene preges av moderne jordfarger, mørke kontraster og miljøvennlige naturmaterialer. Det bugner av grønne planter og tekstiler.

Godt med prøverom, selvfølgelig.

– Brando-konseptet skal gi kundene litt luksus i hverdagen, med en behagelig handleopplevelse der de kan slå seg ned i sofaen og bruke god tid i butikken. Vi setter servicen høyt og kan tilby kvalitetsprodukter til en god pris, som passer til både kvinner og menn i alle aldre, forteller butikksjef Amanda Kvakland.

Selger alt kunden ser i butikken

I sortimentet inngår merker som Vila, Selected, Sisters Point og Jack & Jones, i Trondheim også eksklusive danske merker som A-View, mbyM og Résumé.

– I tillegg til klær selger vi litt interiørartikler som lys, table books og mobildeksler. Det som er litt spesielt denne butikken er at vi selger alt man ser i butikken. Så hvis noen er interessert i å kjøpe sofaen, en plante eller en lampe som henger på veggen, er det bare å komme med et bud, opplyser butikksjefen.

En 24/7-butikk

Nyåpningen på Sirkus Shopping er bare starten for Brando-kjeden. Pål Erik Solli-Sæter har klare tanker om hva som skal skille butikkonseptet fra konkurrentene:

– Brando er skapt som en 24/7-fullverdig plattform. Kunden kan møte oss i butikken eller hele døgnet, alle dager i året i nettbutikken vår. Uansett om det handles online eller over disk, er det butikken som er avsenderen, poengterer Solli-Sæter.

Butikksjef Amanda Kvakland
Powered by Labrador CMS